Gå til innhold

e34 touring m50b20 vanos med høyt bensinforbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg nullstiller altid trippetelleren i bilen når jeg fyller full tank.. tanken er jo 80 liter.. syntes den har brukt fryktelig mye nå.. viser 15 liter ijenn på tanken og telleren viser bare 50mil! hva skjer?? motoren går helt nomalt.. prøvde å koble fra kontakten på lmm når den sto på tomgang.. da pleier jo andre bmw motorer stoppe.. min gikk enda.. uten reaksjon. reagert litt ned på turtal og opp ijenn når jeg kobla til ijenn da.. forige gang jeg ble plaga med dette var på en e30 med m20.. og da var det lmm som var gåen.. men nå vet jeg erlig talt ikke hva som har skjedd med denne... noen som kan hjelpe meg??? er ikke måleren min som er gåen bare for å understreke det :|

Skrevet

Du må regne med litt høyere forbruk nå på vinteren, min 523ia bruker ganske mye mer nå som det er kaldt,

Skrevet
Du må regne med litt høyere forbruk nå på vinteren, min 523ia bruker ganske mye mer nå som det er kaldt,[/quote

var kaldere sisst jeg målte og da brukte den normalt.. 0.85 per mil

Skrevet
Du må regne med litt høyere forbruk nå på vinteren, min 523ia bruker ganske mye mer nå som det er kaldt,[/quote

Får du m50b20 under litern ?:o Har jeg aldri hatt ! Ligger på over litern på langkjøring også jeg, uten å være spessielt hard på gassfoten . .

Skrevet

Får du m50b20 under litern ?:o Har jeg aldri hatt ! Ligger på over litern på langkjøring også jeg, uten å være spessielt hard på gassfoten . .

Min m50b20 bruker 0,7 på mila, med noen gode gasspådrag her og der :)

Skrevet

What!? Har du utforbakke både til og fra jobb du, eller? :lol:

Skrevet
prøv å få lånt deg en lmm og se om det hjelper, eller så kan du ha en dårlig lamda sonde .

min gamle bil brukte 0,7 den og .

ja jeg får prøve det:)

Skrevet

mulig det kan være lambda ja. prøv å koble den ut. Bilen må dog være varm før lambda begynner å funke. Kjøp orginal i såfall, ikke sånn universal, det er stort sett bare dritt..

Skrevet

What!? Har du utforbakke både til og fra jobb du, eller? :lol:

neinei;) d var en gang jeg kjørte fra trondheim til surnadal som da er 12 mil en vei, da brukte jeg kun 8L

• 2 months later...
Skrevet

Løfter denne da jeg sliter med sinnsykt høyt forbruk på min E34 med M50B20.

Er det slik at om motoren fortsetter å gå hvis man kobler fra LMM, så kan det være den det er noe galt med?

• 1 year later...
Skrevet

jeg fannt ut at tankmåleren min er føkkt! raser med en syk fart fra 80l til 40l. og da holder den seg på 40l lenge. så den stemmer ikke :) forbruket på den er 0,8 per mil på blandet kjøring og det er jeg meget fornøyd med :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...