xibriz Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Jeg vet det er 100 hjullagertråder her, men jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. Har vært med på å bytte på en E34 før. Ringte ett verksted å hørte hva de skulla ha for kun jobben.. 2025,- Da kjøper jeg heller egen presse, dette kommer jeg garantert til å oppleve igjen siden jeg er relativt ung Men nok om det, tror dere denne pressen fungerer? Det stod ikke noen dimensjoner på motstykkene. Evt. vet dere om noen andre presser i samme prisklasse som funger? Link: http://www.verkstedutstyr.no/48/1232/43 ... -SETT.aspx EDIT: Jeg ser de har på biltema også, men følger meg mer trygg på ett annet merke http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... -26-deler/
Rogeren Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Biltema ser ut som en kopi av klann, der koster dette settet sikkert 10 ganger mer. Men tror du trygt kan kjøpe biltema! Men på e34, må du regne med å hamre en del og, da navet er presset i lageret, og medbringeren er skrudd på innsiden igjen... Om jeg ikke husker feil og blander med e28...
Superbeetle Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Jepp..slik er det på E36 også! Å bytte selve lageret er null problem..(jeg banket det lett ut med en dor og hammer fra baksiden..) Problemet ligger i å få ut navet og drivakslingen.. Det er ikke en jobb jeg gidd å ta på meg for andre iallefall..
xibriz Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Skrevet Januar 7, 2011 Sist gang jeg skiftet på E34 kunne du bare glemme å hamre lageret ut, man måtte ha en slik presse å selv da var det såvidt det gikk. Men E30 er jo en mindre bil, det må jo være en fordel
Rogeren Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 E30 kan du hamre... leste feil jeg, trodde det var e34...
TurboLag Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 jeg brukte et presse-sett fra biltema beregnet på framhjulslager på framhjulstrekkere funka gull! så slo jeg i filler en glidehammer for å få ut navet Brukte pressa for å skru navet på plass igjen uten å slå i filler det nye lageret
xibriz Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Skrevet Januar 7, 2011 jeg brukte et presse-sett fra biltema beregnet på framhjulslager på framhjulstrekkere funka gull! så slo jeg i filler en glidehammer for å få ut navet Brukte pressa for å skru navet på plass igjen uten å slå i filler det nye lageret Link til den du brukte? Eller er det samme som jeg linka til i første post?
TurboLag Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 det jeg brukte var mye mindre http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... julslager/
xibriz Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Skrevet Januar 7, 2011 Takk for tipset Skal stikke innom Biltema og se på den i løpet av helgen
perm51d25 Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 har byttet hjullager på en e36 318i 97modell uten å skrue av bærearma...ingen problemer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå