Gå til innhold

Hjullager bak E30, passer denne pressen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er 100 hjullagertråder her, men jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. Har vært med på å bytte på en E34 før.

Ringte ett verksted å hørte hva de skulla ha for kun jobben.. 2025,-

Da kjøper jeg heller egen presse, dette kommer jeg garantert til å oppleve igjen siden jeg er relativt ung :P

Men nok om det, tror dere denne pressen fungerer? Det stod ikke noen dimensjoner på motstykkene.

Evt. vet dere om noen andre presser i samme prisklasse som funger?

Link: http://www.verkstedutstyr.no/48/1232/43 ... -SETT.aspx

EDIT: Jeg ser de har på biltema også, men følger meg mer trygg på ett annet merke :P

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... -26-deler/

Skrevet

Biltema ser ut som en kopi av klann, der koster dette settet sikkert 10 ganger mer. Men tror du trygt kan kjøpe biltema!

Men på e34, må du regne med å hamre en del og, da navet er presset i lageret, og medbringeren er skrudd på innsiden igjen... Om jeg ikke husker feil og blander med e28...

Skrevet

Jepp..slik er det på E36 også!

Å bytte selve lageret er null problem..(jeg banket det lett ut med en dor og hammer fra baksiden..)

Problemet ligger i å få ut navet og drivakslingen..

Det er ikke en jobb jeg gidd å ta på meg for andre iallefall.. :)

Skrevet

Sist gang jeg skiftet på E34 kunne du bare glemme å hamre lageret ut, man måtte ha en slik presse å selv da var det såvidt det gikk.

Men E30 er jo en mindre bil, det må jo være en fordel :)

Skrevet

jeg brukte et presse-sett fra biltema beregnet på framhjulslager på framhjulstrekkere :P funka gull! så slo jeg i filler en glidehammer for å få ut navet :P Brukte pressa for å skru navet på plass igjen uten å slå i filler det nye lageret :)

Skrevet
jeg brukte et presse-sett fra biltema beregnet på framhjulslager på framhjulstrekkere :P funka gull! så slo jeg i filler en glidehammer for å få ut navet :P Brukte pressa for å skru navet på plass igjen uten å slå i filler det nye lageret :)

Link til den du brukte? Eller er det samme som jeg linka til i første post?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...