Gå til innhold

E46 323 ci cabriolet - masse oppgraderinger -

adyton
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en svoren fan av BMW cab, og har kjørt dette i de siste 12 årene. Jeg pendler ca 40 mil fredag og søndag, og kjører åpen bil såfremt det ikke høljeregner.. Møter du en fyr i åpen bil i 30 minus på en fjellovergang, er det stor sannsynlighet for at det er meg....

Jeg kjøpte meg en 2001 modell 323 ci cab i høst etter å ha vært uheldig å ha vraket min trofaste E36 325 cab som jeg hadde hatt i nesten sju år.

Var heldig og fant et eksemplar i nærheten, så jeg var uten cab i kun tre dager :applause: .

Bilen var gått litt over 133k, og var hel og pen, og hadde det meste av det utstyret jeg ønsket meg bortsett fra navigasjon og sportsseter, men noe må en forsake når det hastet med ny bil 8).

Slik ser bilen ut nå - mange flere bilder på side to:

777radw0v2l2u2woeh43.jpg

mvgcc71jtcc8z7tr927f.jpg

Legger ved noen bilder av bilen slik den så ut da jeg kjøpte den:

wa7s9km7vaxkkqp6sd59.jpg

0jk1zhn71h4rrthth09q.jpg

9n6lwhxf0wjqwo3udy7k.jpg

n7r7r6rkuj3clm00gl0g.jpg

ll6zgez155lo1vglbkap.jpg

e5v7pswrhi9ijtutulxp.jpg

mf52n4d7dfmtdjvnkq7b.jpg

mo218ogmpmao3scvfpu9.jpg

g7c7qjsly8ykp30nxtx2.jpg

82sfp6uzshgprad2srgo.jpg

r516n2a4g5ckisfx2zry.jpg

Jeg måtte kjøpe ny windshot, og den fikk jeg sendt express slik at jeg fikk den i hende før første turen over fjellet, det var som sagt høst...

Det var en utrolig forbedring fra E36'en til E46, både når det gjelder eksteriør, interiør og kjøreegenskaper. Det sto 19" på bilen med 235/35-dekk, men det var ingen antydning til sporing, og selv med såpass senking gikk det greitt å kjøre norske fjelloverganger...

Planer framover:

Xenon i alle lykter - gjort

Led baklykter, sota - mottatt, ikke montert

Sota sideblink foran - done

Navigasjon

Nye felger/dekk sommer - felger innkjøpt

Carbondiffusor til M3-eksosanlegg - i posten

M3 eksosanlegg

Så får vi se etterhvert hva som skjer framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, er klar over det, hadde det i min gamle cab. Poenget her var at jeg laget spiker av E36'en rett over midnatt, og var og prøvekjørte denne samme kveld... Likte alt det andre, så da tenkte jeg at det fikk heller være med sportssetene, og de som står i bilen er faktisk ikke så værst heller, holder i alllefall greit å kjøre 100 mil i helga med :-D....

Når det er sagt, er jeg så klart på utkikk etter sportsseter, ja....

Takker, jeg synes også 3-serie cab er toppers......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Siden bilen min er i bruk om vinteren også, blir det litt jobbing på den nå og litt da :P .

Siden sist har jeg kjøpt nye sommerfelger, 19" Beyern Multi,

ecip2xn4lpx2bmwi35xu.jpg

bestilt oppgradering av høyttalerene

r2qpseb8xdl9jjl4usx9.jpg

og montert nye sota blinklys framme...

ry8gixdik0oozu2k8o99.jpg

7sxetpo0dqo6q9nxh6ao.jpg

Jakter fortsatt på et sportsinteriør, men de er desverre ikke enkle å oppdrive, så tips om et slikt enten beige eller svart mottaes med takk :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke m3 eksos kjøpte du? og hvor kjøpte du fra?:)

Heisann. M3 eksos er ikke innkjøpt ennå, venter på at årets GS-kampanje kommer. Hadde Supersprint dobbel dobbel på E36 og digga lyden, så jeg tenker å kjøpe et slikt til denne også. Da slipper jeg også å gjøre noe med hjulbrønnen, som ellers må omarbeides dersom en velger å bruke original M3 eksos. (Hvis du ser på Koed sine sider, skjønner du hva jeg mener...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden har de siste timene gått med til å skifte alle original-høyttalerene i bilen. Det tok ni dager etter at bestillingen ble bekreftet av BSW til pakken arriverte meg.

Hvordan selve byttingen ble gjort ser du her:

+
. Enkelt nok, men måtte skifte dørstopperen på førerdøra, så det ble litt extra plunder.

Førsteinntrykket av lyden var oppløftende, myyye bedre enn de Harman Kardon som stod der fra før. :applause: Skal en tur over fjellet i morgen, så jeg får litt tid å prøve anlegget med litt forskjellig musikk, og kommer tilbake med fasiten om et par uker - tenker høyttalerene trenger såpass innspillingstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Våren har vært innom en stund, så det er på tide med en liten oppdatering:

Høyttalerene jeg monterte gav et kjempeløft til lyden. Crisp diskant, deilig mellomtone og mye mer punch i bassen enn de originale HK. Lydmessig trengs der en sub med forsterker + ny spiller. Har kjøpt et originalt navi-anlegg med CD-veksler + DVD-navigasjon, men har ikke fått montert det ennå.

Det oppstod forviklinger da jeg skulle montere rustfri M3-eksos fra GS, etter åtte timers intens prøving, innså jeg at det ikke lot seg montere på en cab pga et par stabilisator-stag. Det blir å montere dobbel dobbel rustfri Supersprint når jeg får tid - lyden er uansett herlig uten den bakerste potta :-D.

Haloringene fra Biltema fungerer også fint, og når jeg tar styrestrøm fra begge parkeringslys-kontaktene, tennes heller ikke blinklysene lenger.

6dwdtnnovdw6tmaxcr7b.jpg

Felgene fra Beyern er også monterte, med Nokian Hakka V 235/35/19. Utrolig kjørekomfort, null støy & sporing, og holder bilen godt fast til asfalten på både tørr og våt vei. Håper slitestyrken tilsier maaange mil's levetid - de koster skjorta ;-D.

1raellxyawlynhlqdt6t.jpg

s2f4pe74gniwrii0wz3h.jpg

Har også endelig fått henta og montert "nytt" sort sport-skinninteriør. Jeg hadde slikt interiør i min gamle E36, så det var godt å få tilbake den etterlengta sittekomforten. Interiøret var ikke 100% strøkent, men det virka som det var lite brukt, så jeg er godt fornøyd... Takk til aaarseth :-).

nv13f05zbrno1ii3ys48.jpg

7q7rza929z0muhchn9x3.jpg

Litt kveldsstemning :-):

edk6kuzt1yz6acio4fz5.jpg

gk0b8mrykctug65vab8r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...