adyton Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 Hei. Jeg er en svoren fan av BMW cab, og har kjørt dette i de siste 12 årene. Jeg pendler ca 40 mil fredag og søndag, og kjører åpen bil såfremt det ikke høljeregner.. Møter du en fyr i åpen bil i 30 minus på en fjellovergang, er det stor sannsynlighet for at det er meg.... Jeg kjøpte meg en 2001 modell 323 ci cab i høst etter å ha vært uheldig å ha vraket min trofaste E36 325 cab som jeg hadde hatt i nesten sju år. Var heldig og fant et eksemplar i nærheten, så jeg var uten cab i kun tre dager . Bilen var gått litt over 133k, og var hel og pen, og hadde det meste av det utstyret jeg ønsket meg bortsett fra navigasjon og sportsseter, men noe må en forsake når det hastet med ny bil . Slik ser bilen ut nå - mange flere bilder på side to: Legger ved noen bilder av bilen slik den så ut da jeg kjøpte den: Jeg måtte kjøpe ny windshot, og den fikk jeg sendt express slik at jeg fikk den i hende før første turen over fjellet, det var som sagt høst... Det var en utrolig forbedring fra E36'en til E46, både når det gjelder eksteriør, interiør og kjøreegenskaper. Det sto 19" på bilen med 235/35-dekk, men det var ingen antydning til sporing, og selv med såpass senking gikk det greitt å kjøre norske fjelloverganger... Planer framover: Xenon i alle lykter - gjort Led baklykter, sota - mottatt, ikke montert Sota sideblink foran - done Navigasjon Nye felger/dekk sommer - felger innkjøpt Carbondiffusor til M3-eksosanlegg - i posten M3 eksosanlegg Så får vi se etterhvert hva som skjer framover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Gratulerer med en nydelig bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Meget fin gitt.Men jeg har sportseter i min,det er stor forskjell fra vanlige seter,drit gode å sitte i.Kommer en tråd om min snart også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 +1 Sports stoler gjør all verden av forskjell! Men pene bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adyton Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2011 He he, er klar over det, hadde det i min gamle cab. Poenget her var at jeg laget spiker av E36'en rett over midnatt, og var og prøvekjørte denne samme kveld... Likte alt det andre, så da tenkte jeg at det fikk heller være med sportssetene, og de som står i bilen er faktisk ikke så værst heller, holder i alllefall greit å kjøre 100 mil i helga med .... Når det er sagt, er jeg så klart på utkikk etter sportsseter, ja.... Takker, jeg synes også 3-serie cab er toppers...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adyton Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2011 Snø er ikke noe for oss, hvor blir våren av Men nye baklykter, derimot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turok Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 wow... Ikke gale dette her nei har selv en Cab som jeg driver og styler på i vinter og bare venter til våren skal komme får jeg være så frekk og spørre hvor du kjøpte baklyktene og hvormye de kostet? :) btw stå på videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adyton Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2011 Siden bilen min er i bruk om vinteren også, blir det litt jobbing på den nå og litt da . Siden sist har jeg kjøpt nye sommerfelger, 19" Beyern Multi, bestilt oppgradering av høyttalerene og montert nye sota blinklys framme... Jakter fortsatt på et sportsinteriør, men de er desverre ikke enkle å oppdrive, så tips om et slikt enten beige eller svart mottaes med takk . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakonhauk Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 Fin bil du har fått deg Må bare spør om en ting, er på jakt etter noen gode høytalere til min bmw, hvordan er de du kjøpte og hvor kjøpte du dem ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adyton Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2011 Takker... Når det gjelder høyttalere, finner du mye du kan bruke her: http://www.bavariansoundwerks.com/categ ... 0/Catalog/ Har ikke fått mine ennå - vente vente - men poster synspunkter så snart de er i bilen og innspilte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivindmo Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Hvilke m3 eksos kjøpte du? og hvor kjøpte du fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adyton Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2011 Hvilke m3 eksos kjøpte du? og hvor kjøpte du fra? Heisann. M3 eksos er ikke innkjøpt ennå, venter på at årets GS-kampanje kommer. Hadde Supersprint dobbel dobbel på E36 og digga lyden, så jeg tenker å kjøpe et slikt til denne også. Da slipper jeg også å gjøre noe med hjulbrønnen, som ellers må omarbeides dersom en velger å bruke original M3 eksos. (Hvis du ser på Koed sine sider, skjønner du hva jeg mener...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adyton Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2011 Kvelden har de siste timene gått med til å skifte alle original-høyttalerene i bilen. Det tok ni dager etter at bestillingen ble bekreftet av BSW til pakken arriverte meg. Hvordan selve byttingen ble gjort ser du her: + . Enkelt nok, men måtte skifte dørstopperen på førerdøra, så det ble litt extra plunder.Førsteinntrykket av lyden var oppløftende, myyye bedre enn de Harman Kardon som stod der fra før. Skal en tur over fjellet i morgen, så jeg får litt tid å prøve anlegget med litt forskjellig musikk, og kommer tilbake med fasiten om et par uker - tenker høyttalerene trenger såpass innspillingstid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adyton Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2011 Våren har vært innom en stund, så det er på tide med en liten oppdatering: Høyttalerene jeg monterte gav et kjempeløft til lyden. Crisp diskant, deilig mellomtone og mye mer punch i bassen enn de originale HK. Lydmessig trengs der en sub med forsterker + ny spiller. Har kjøpt et originalt navi-anlegg med CD-veksler + DVD-navigasjon, men har ikke fått montert det ennå. Det oppstod forviklinger da jeg skulle montere rustfri M3-eksos fra GS, etter åtte timers intens prøving, innså jeg at det ikke lot seg montere på en cab pga et par stabilisator-stag. Det blir å montere dobbel dobbel rustfri Supersprint når jeg får tid - lyden er uansett herlig uten den bakerste potta . Haloringene fra Biltema fungerer også fint, og når jeg tar styrestrøm fra begge parkeringslys-kontaktene, tennes heller ikke blinklysene lenger. Felgene fra Beyern er også monterte, med Nokian Hakka V 235/35/19. Utrolig kjørekomfort, null støy & sporing, og holder bilen godt fast til asfalten på både tørr og våt vei. Håper slitestyrken tilsier maaange mil's levetid - de koster skjorta ;-D. Har også endelig fått henta og montert "nytt" sort sport-skinninteriør. Jeg hadde slikt interiør i min gamle E36, så det var godt å få tilbake den etterlengta sittekomforten. Interiøret var ikke 100% strøkent, men det virka som det var lite brukt, så jeg er godt fornøyd... Takk til aaarseth . Litt kveldsstemning : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Nå snakker vi vettu amigo Gjorde susen det der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå