Virtual Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Hvar nettopp ute å kjørte en tur så stoppet viskeren på venstre side men den på høyre side virker. Mener jeg har lest på forumet tidligere at dette er et kjent problem på 520 e39, er det et stag som er slitt og som da har hoppet av? Jeg regner med at dette staget må skiftes og er det mye arbeid å fikse dette? Har de dette på GS bildeler? Takker for svar
hauken Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 De er veldig lett å skifte,selges på gs for ca 100kr
LK Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Du ser viskerarmen hvis du tar av pollenfilterboksen på venstre siden. Min datt av i høst,jeg borret et hull tvers i gjennom og satt i en skrue med låsemutter. Ellers kan du bytte hele staget som koster en hundrings
Virtual Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Fikk ordnet staget midlertidig i dag siden gs ikke hadde lørdagsåpent og det begynte å regne / sludde noe kraftig. Varmet opp plastforingen og knep den litt sammen med en vannpumpetang. Holder vel en liten stund . Men så meldte det seg selvfølgelig et nytt problem . Viskerene går ikke slik de skal, de stopper opp uregelmessig omtrent i alle posisjoner. Noen ganger starter de igjen etter et lite øyeblikk men de fleste gangene kan det ta opp til et minutt før de virker igjen. Dette skjer ved lite og mye regn, det er også likt i alle posisjoner på bryteren og med bilen stillestående og i fart. Kan det være en regnsensor som fusker, jeg vet ikke om jeg har det på min bil? I så fall hvor står denne plassert? Kan det være et rele eller viskermotoren som er slitt? Håper på noen raske tips da det er krise å kjøre uten i dette været som er nå Takker på forhånd
Virtual Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Bump^^ Bump^^ Haster Bump^^ Bump^^ Haster Bump^^ Bump^^ Haster
Virtual Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 Fikk ordnet staget midlertidig i dag siden gs ikke hadde lørdagsåpent og det begynte å regne / sludde noe kraftig. Varmet opp plastforingen og knep den litt sammen med en vannpumpetang. Holder vel en liten stund . Men så meldte det seg selvfølgelig et nytt problem . Viskerene går ikke slik de skal, de stopper opp uregelmessig omtrent i alle posisjoner. Noen ganger starter de igjen etter et lite øyeblikk men de fleste gangene kan det ta opp til et minutt før de virker igjen. Dette skjer ved lite og mye regn, det er også likt i alle posisjoner på bryteren og med bilen stillestående og i fart. Kan det være en regnsensor som fusker, jeg vet ikke om jeg har det på min bil? I så fall hvor står denne plassert? Kan det være et rele eller viskermotoren som er slitt? Håper på noen raske tips da det er krise å kjøre uten i dette været som er nå Takker på forhånd Nei nå er det skikkelig krise , trenger noen gode tips så raskt som mulig. I dag virket viskerene normalt igjen, men kun i ca. 15 min så begynte de å stoppe opp midt på ruten. Etter dette levde de sitt eget liv, startet og stoppet uansett vilken posisjon bryteren står i. Det virker nesten også som de noen ganger går veldig tregt selv ved mye regn på ruten. Tror ikke jeg har regnsensor for jeg finner ingenting bak sladrespeilet. Kan det være releet eller motoren som begynner å ta kveld? Er det noen som vet hvor releet er plassert på en 520i aut. 96m ? Håper på noen gode råd da bilen er livsfarlig å kjøre med i det været som er ute nå.
Kennethe34 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Selvparkeringen til viskerne ligger i viskermotoren, så høres ut som den som er på tur å ta kveld.
Virtual Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 Selvparkeringen til viskerne ligger i viskermotoren, så høres ut som den som er på tur å ta kveld. Takker for svar Men det er litt merkelig at dette problemet skulle begynne rett etter at staget hoppet av. Kan motoren ha fått seg en trøkk? For viskerarmene kilte seg når staget løsnet og jeg slet litt med å få de løs igjen.
Kennethe34 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Det kan også være at viskeroverføringa har "hoppa over" noen tenner. Når viskerne fungerer, parkerer de på samme plass som bestandig, eller litt lengre oppe på ruta eller nede?
Virtual Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 Det kan også være at viskeroverføringa har "hoppa over" noen tenner.Når viskerne fungerer, parkerer de på samme plass som bestandig, eller litt lengre oppe på ruta eller nede? De første ca.15 min fungerer de helt normalt i alle posisjoner på bryteren og de parkerer normalt nede slik de skal. Etter dette begynner de å stoppe forskjellige plasser oppe på ruten, så står de der en liten stund før de detter ned til "park" igjen. Så virker det som de går tregere og tregere en stund for så å slutte helt å virke. Viss den har hoppet over noen tenner så skulle de vel ikke virket normalt de første 15 min jeg begynner å kjøre?
Kennethe34 Skrevet Januar 10, 2011 Skrevet Januar 10, 2011 Da høres det mer ut som motoren ja. Du kan jo evnt kontrollere releet først da dette er en myye billigere del, men jeg heller mot defekt motor.
Virtual Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Skrevet Januar 10, 2011 Da høres det mer ut som motoren ja.Du kan jo evnt kontrollere releet først da dette er en myye billigere del, men jeg heller mot defekt motor. Får prøve å se nærmere på det i morgen, er ikke så kjekt å stå ute å skru i stiv kuling og sluddbyger. Dette måtte jo selvfølgelig skje akkurat nå når været er på det værste Men jeg skulle gjerne visst hvor releet står plassert? Takker for svar
Virtual Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 Bump^^ Bump^^ Haster Bump^^ Bump^^ Haster Bump^^ Bump^^ Haster Ingen som har flere tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå