Tom K Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Har kjørt tom for bensin et par ganger nå pga en irriterende feil med tankmåleren, den viser ca 15 liter når tanken er tom, merka det senest i dag når jeg kjørte opp en lang bakke så begynte motoren å fuske så da var det bare og snu og kjøre ned til nærmeste bensinstasjon, er dette en vanlig feil på E39 ? ser i papirene på bilen at den har vært inne en gang på verksted for rep av tankmåler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Jeg har slitt med noe av det samme på E46. Forsøk å koble av batteriet ett lite kvarter. Det hjalp hos meg. Er ihvertfall gratis å prøve:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2011 Da skal jeg prøve det, kjedelig når tankmåleren viser 10-15 liter og computeren sier jeg kan kjøre 10 mil, men tanken er i realiteten tom hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Jeg har drøyet bensinfyllingen et par ganger, og kjørt hjem med 5 mil igjen på kjørecomputeren. Når jeg starter bilen neste morgen da teller den km SYKT fort nedover, og jeg fikk motorkutt i rundkjøring begge ganger. Da gikk bilen som ei ræv til jeg fikk fylt igjen. Lurer på om motoren går i nødmodus når den først har fusket pga. at den suger luft i tanken, og da ikke vl gå ordentlig igjen før du har slått tenning av og startet på nytt. Men turte ikke stoppe den for å prøve, krøket meg til nærmeste bensinstajon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henry Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Har vært borti dette som tråstarter beskriver på e46, lurer også på om noen kjenner til dette, eller kjente feil eller mangler på bensinmåleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Leverte Z3'en på verksted for rep av tankmåleren. Fikk da beskjed om at jeg burde oppsøke merkeverksted siden BMW har hatt kampanje på det å bytte selve måler enheten, fikk også utskift av denne kampanje greia av verkstedet. Dette gjalt vertfall Z3 siden de fleste har hatt problemer med det tidligere. Så det kan være en sammenheng med at andre modeller har fått "sykdommen" også. Kan være verdt ett forsøk å bytte "giver" hender de går i stykker og er mye billigere enn å bytte selve måleren i dashbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannslangen Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Kjørt diagnose på bilen? Står sikkert en feil inne på tankmåleren.. Dan 2KI reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå