bjaa Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Hei ! Jeg har troen på dårlig kontakt, men har gått over ABSOLUTT alle jordinger utenom den fra motorlabb og inn på dynamo , men vil ikke tro den har noen betydning siden starter har egen jordingskabel . Ta å bytt denne jordingskabelen, den er viktig ! Ikke for å ta deg for narr, men sikker på at den kabelen du beskriver som "starteren sin egen jordingskabel" er jord? Det går som regel flere ledninger inn på starteren, hovedstrøm (12v) og styrestrøm, spenningsmåling osv .. Sikker på at starteren har en egen jord her og at du ikke tenker på noe annet? Manglet nemlig jord (hadde glemt kabelen) når jeg byttet ISmotor 1 gang , og den oppførste seg omtrent likt. Hørte klikket fra starteren men den sveiv ikke rundt. Sjekket starter og jordingskabelen var vekk Men det var også veldig irret og dårlig kontaktoverflater her i mitt tilfelle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2011 når dette er sagt er det også viktig at du ikke kortslutter når du kobler mye frem og tilbake med startkabler osv... eksploderende batterier og brennende batterisyre er ikke noe og leke med... Har prøvd og kjøre startkabler på stareren utenfor bilen min kommer ikke til nedi der med kablene jeg har skal prøve å kjøpe et sett med små klyper og prøve å tvangskjøre den nedi der . Har koblet en del før så skal nok gå bra, har heldigvis ikke eksplodert noe batteri enda Takk for svar ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2011 Hei !Jeg har troen på dårlig kontakt, men har gått over ABSOLUTT alle jordinger utenom den fra motorlabb og inn på dynamo , men vil ikke tro den har noen betydning siden starter har egen jordingskabel . Ta å bytt denne jordingskabelen, den er viktig ! Ikke for å ta deg for narr, men sikker på at den kabelen du beskriver som "starteren sin egen jordingskabel" er jord? Det går som regel flere ledninger inn på starteren, hovedstrøm (12v) og styrestrøm, spenningsmåling osv .. Sikker på at starteren har en egen jord her og at du ikke tenker på noe annet? Manglet nemlig jord (hadde glemt kabelen) når jeg byttet ISmotor 1 gang , og den oppførste seg omtrent likt. Hørte klikket fra starteren men den sveiv ikke rundt. Sjekket starter og jordingskabelen var vekk Men det var også veldig irret og dårlig kontaktoverflater her i mitt tilfelle.. Skal sjekke den kabelen og pusse ned pungtene slik at jeg vet den er i kontakt ! Er da sikkert på at det et en FET plussledning ned til starter, en litt tynnere i minus og en styrestrøm, i og med at startere kan turnes når den ikke sitter skrudd fast i kasse så må jo ene ledningen være jord . Takk for svar, oppdaterer nærmere når jeg har fått sjekket litt mer ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole97 Skrevet Mai 15, 2019 Share Skrevet Mai 15, 2019 Ser dette er noen år siden nå, men har samme problem original 316 byttet motor til m42b18 318is Starter gir fra seg ett lite klikk, også skjer det ikke mere... Bilen starter uten problem visst jeg rulle starter den Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå