Gå til innhold

viskose diff

fjelljeit4355
 Share

Anbefalte innlegg

En viskosediff trenger fartsforskjell for å virke. DVS du må ha litt fart på for å kjenne om den virker.

Mest sannsynlig er den ødelagt hvis ikke den sperrer. Hvis oljen har kokt inni sperre enheten er den ødelagt. Da kan du like godt bare kaste den.

Viskosediffene tåler ikke samme hardkjør som lamelldiffene gjør. Viskoseoljen går varm og begynner å koke etter en liten stund med burning på asvalt og det er dødens for sperrevirkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en viskose diff her inne på forumet for snart 2 år siden og har enda ikke prøvd den, siden jeg solgte bilen rett etter kjøpet av diff.. dette med at den ikke tåler burning på tørr asfalt var teit da.. faan da... :cry: var jo det jeg skulle bruke den til :shock: men jeg fikk svar her inne på hvordan olje som skulle på diffen.. den heter CASTROL Differential SAF-XO :) kosster 310kr per liter da.. kostbar olje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en viskose diff her inne på forumet for snart 2 år siden og har enda ikke prøvd den, siden jeg solgte bilen rett etter kjøpet av diff.. dette med at den ikke tåler burning på tørr asfalt var teit da.. faan da... :cry: var jo det jeg skulle bruke den til :shock: men jeg fikk svar her inne på hvordan olje som skulle på diffen.. den heter CASTROL Differential SAF-XO :) kosster 310kr per liter da.. kostbar olje :)

Den tåler at du burner med den, men ikke på samme måte som lamelldiffene gjør. Viskoseoljen tåler ikke at den koker, da går den i stykker.

SAF-XO oljen er til diff uten lamellbrems, altså vanlig åpne differ så den kan du bruker på den diffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...