fjelljeit4355 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 hvilken olje skal jeg bruke på selve diffen og hvilken skal jeg bruke i sperre huset. dette er viskose diff 525 ix Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 De bruker samme olje som en åpen differensial. Selve sperreenheten er lukket, og har en spesialolje som ikke er ment å skulle byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelljeit4355 Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 okei:) jeg får den ikke til å sperre?kan det vere luft?har hørt at jeg skal la den gå,så skrur jeg opp luftenippelen på diffen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 En viskosediff trenger fartsforskjell for å virke. DVS du må ha litt fart på for å kjenne om den virker. Mest sannsynlig er den ødelagt hvis ikke den sperrer. Hvis oljen har kokt inni sperre enheten er den ødelagt. Da kan du like godt bare kaste den. Viskosediffene tåler ikke samme hardkjør som lamelldiffene gjør. Viskoseoljen går varm og begynner å koke etter en liten stund med burning på asvalt og det er dødens for sperrevirkningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelljeit4355 Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 okei takk får info,tengte jeg skulle prøv alt før jeg kaster diffen, vet du hva oljen til sperra heter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Vet ikke hva den heter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Øyvind, hvordan blir det med snø? Det går greit å spinne litt på snø? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JIMVP Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 jeg kjøpte en viskose diff her inne på forumet for snart 2 år siden og har enda ikke prøvd den, siden jeg solgte bilen rett etter kjøpet av diff.. dette med at den ikke tåler burning på tørr asfalt var teit da.. faan da... var jo det jeg skulle bruke den til men jeg fikk svar her inne på hvordan olje som skulle på diffen.. den heter CASTROL Differential SAF-XO kosster 310kr per liter da.. kostbar olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Øyvind, hvordan blir det med snø? Det går greit å spinne litt på snø? Hele poenget med viskosediffen er at den er bygget for fremkommelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 jeg kjøpte en viskose diff her inne på forumet for snart 2 år siden og har enda ikke prøvd den, siden jeg solgte bilen rett etter kjøpet av diff.. dette med at den ikke tåler burning på tørr asfalt var teit da.. faan da... var jo det jeg skulle bruke den til men jeg fikk svar her inne på hvordan olje som skulle på diffen.. den heter CASTROL Differential SAF-XO kosster 310kr per liter da.. kostbar olje Den tåler at du burner med den, men ikke på samme måte som lamelldiffene gjør. Viskoseoljen tåler ikke at den koker, da går den i stykker. SAF-XO oljen er til diff uten lamellbrems, altså vanlig åpne differ så den kan du bruker på den diffen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelljeit4355 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2011 jeg snakket med gs dem sa jeg skulle bruke vanlig LS olje på både diffen og inni sperreklompen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå