SigurdE36 Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Har en e36 med m52b20 motor som har begynt å tikke noe helt sinsykt på kaldmotor. Det kan ta opptil 20min med kjøring før det gir seg. Så regner med at alle ventilløfterne må byttes, har prøvd å bytte olje, qmi motorrens og qmi motorbehandling, og det hjelper ikke. Noen som vet hvor mye et verksted vil ta får en slik jobb? eller er det noe man kan klare selv, vis man har skrudd litt bil før? takker får svar. mvh Sigurd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Dette er dyrt å sette bort på verksted, og et hvilket som helst bakgårdsverksted vil nok ikke ta på seg dette heller fordi man må ha litt spesialutstyr for å time vanos på denne. Løftere er ikke akkurat billig det heller desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2011 skjønner, men når du sier dyrt? hva vil det ca si ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 10, 2011 Share Skrevet Januar 10, 2011 Mellom 10 - 15 tusen på et bmw-verksted ink deler. Kjøper du deler selv vil det bli atskillig billigere da. 200kr per løfter på schmiedmann (kom ikke inn på koed for å se) mulig du får kjøpt komplett sett fra utlandet som er atskillig billigere Edit: Kommer på 3500,- på koed for nye løftere så jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2011 Ringte Bertram bil i oslo i dag, de sa rundt 10000kr vis det var ventilløfterne som var problemet inkl. nye olje og topdekselpakkning. Han jeg snakka med der, sa kanskje kammene måtte byttes også, og da snakket vi underkant av 20000kt. Ringte etter på til Alf Lie, han der trode ikke at kammene var problemet, de var vist solide på disse motorene. men han snakka rundt 15000 får å bytte ventilløfterne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Bare ett lite tips http://kmcams.com/product_info.php?cPat ... cts_id=391 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Sniker inn ett spørsmål her jeg.. Må man av med kammen for å bytte ventilløftere osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Januar 11, 2011 Share Skrevet Januar 11, 2011 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2011 Bare ett lite tips http://kmcams.com/product_info.php?cPat ... cts_id=391 Takk takk, men er det bra kvalitet eller er det bare noe china dritt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå