jonmurern Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 Feilsøkt, eller diagnose..?Tenningsfeil kan forårsakes av kamakselsensor/veivakselsensor.. Det er isåfall bedre å bytte motor, men da er du heller ikke sikker på om den fungerer fint, med mindre du prøver den før du tar den ut av bil. diagnose såklart..........
2000Touring Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Mener å ha lest på forumet her at folk har fått veldig høyt oljeforbruk når veivhusventilasjonen går tett. Er dette sjekket?
teexeln Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Ja tett veivhusventilasjon gir oljeforbruk, kan være noe så simpelt som det feiltenningen kan som nevnt tidliger være kamm eller veivsensor.. Både det at veivhusventilasjonen går tett og at kamm og veivsensorene ryker er regelen og ikke untaket på m52 og m54 motorene, så disse bagatellene KAN være orsaken til dette
bcrazy Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Kan være oljeringen(e) til et eller flere stempler. Vet om flere M52er som har hatt dårlige stempel/oljeringer, og måtte bytte.Men ryker den noe ved tomgang, pådrag eller når du slipper opp gassen? Feiltenning og motorfeil er nesten garantert kamakselsensor/veivakselsensor. Har dere tatt diagnose på den? ja det har vært feilsøkt mye på den.....hos forhandler fikk de tenningsfeil på alle sylyndere, har stått på bmw billia nå siden jul og har konsantert ventilløftere....ca 80/85%..... bare drittlei da det snart har kostet 2/3 av bilens kjøpesum....... må vel være bedre og bare bytte motor ???? om det ikke er ventilløftere så koster det bare 20 000- til osv..... Bilia må vel kunne si dette mer sikker enn 80/85% Jeg hadde ikke godtatt det med mindre de kan si 100% at det er ventil løftere, noe jeg tror er usannsynlig om det ikke kommer lyd fra dem. Høres mer ut som et elektrisk problem som nevnt av flere her. På min M52 har jeg til tider hatt et periodisk problem som jeg tror er en dårlig coil. Om du bytter veiv+kam sensor og såvel alle coilene er jo det vesentlig billiger og enklere enn å bytte alle ventil løfterne. Hvor mange km har du på motoren?
jonmurern Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 Mener å ha lest på forumet her at folk har fått veldig høyt oljeforbruk når veivhusventilasjonen går tett. Er dette sjekket? check
jonmurern Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 Ja tett veivhusventilasjon gir oljeforbruk, kan være noe så simpelt som det feiltenningen kan som nevnt tidliger være kamm eller veivsensor.. Både det at veivhusventilasjonen går tett og at kamm og veivsensorene ryker er regelen og ikke untaket på m52 og m54 motorene, så disse bagatellene KAN være orsaken til dette som skrevet tidligre,oljeforbruket var lekasje ved slanger på innsug...men samtidig med alt annet
jonmurern Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 Kan være oljeringen(e) til et eller flere stempler. Vet om flere M52er som har hatt dårlige stempel/oljeringer, og måtte bytte.Men ryker den noe ved tomgang, pådrag eller når du slipper opp gassen? Feiltenning og motorfeil er nesten garantert kamakselsensor/veivakselsensor. Har dere tatt diagnose på den? ja det har vært feilsøkt mye på den.....hos forhandler fikk de tenningsfeil på alle sylyndere, har stått på bmw billia nå siden jul og har konsantert ventilløftere....ca 80/85%..... bare drittlei da det snart har kostet 2/3 av bilens kjøpesum....... må vel være bedre og bare bytte motor ???? om det ikke er ventilløftere så koster det bare 20 000- til osv..... Bilia må vel kunne si dette mer sikker enn 80/85% Jeg hadde ikke godtatt det med mindre de kan si 100% at det er ventil løftere, noe jeg tror er usannsynlig om det ikke kommer lyd fra dem. Høres mer ut som et elektrisk problem som nevnt av flere her. På min M52 har jeg til tider hatt et periodisk problem som jeg tror er en dårlig coil. Om du bytter veiv+kam sensor og såvel alle coilene er jo det vesentlig billiger og enklere enn å bytte alle ventil løfterne. Hvor mange km har du på motoren? coli er byttet...ingen feil... hadde forventet tikking jeg og ......men nei..
jonmurern Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Skrevet Januar 11, 2011 Kan være oljeringen(e) til et eller flere stempler. Vet om flere M52er som har hatt dårlige stempel/oljeringer, og måtte bytte.Men ryker den noe ved tomgang, pådrag eller når du slipper opp gassen? Feiltenning og motorfeil er nesten garantert kamakselsensor/veivakselsensor. Har dere tatt diagnose på den? ja det har vært feilsøkt mye på den.....hos forhandler fikk de tenningsfeil på alle sylyndere, har stått på bmw billia nå siden jul og har konsantert ventilløftere....ca 80/85%..... bare drittlei da det snart har kostet 2/3 av bilens kjøpesum....... må vel være bedre og bare bytte motor ???? om det ikke er ventilløftere så koster det bare 20 000- til osv..... Bilia må vel kunne si dette mer sikker enn 80/85% Jeg hadde ikke godtatt det med mindre de kan si 100% at det er ventil løftere, noe jeg tror er usannsynlig om det ikke kommer lyd fra dem. Høres mer ut som et elektrisk problem som nevnt av flere her. På min M52 har jeg til tider hatt et periodisk problem som jeg tror er en dårlig coil. Om du bytter veiv+kam sensor og såvel alle coilene er jo det vesentlig billiger og enklere enn å bytte alle ventil løfterne. Hvor mange km har du på motoren? glemte helt her, toppen er overhalt på 190 000km km stand i dag 204 000.
jonmurern Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 ventilløftere byttet og bilen er 100% prislapp..............21 000-
S.Hafsmo Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 hvordan i svarte bullorna kan noen hydrauliske løftere forårsake forhøyet oljebruk og fusking slik du beskriver? kan noen lærde forklare? Er det slik at den er så kaputt at den ikke åpner ventilen?
jonmurern Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Skrevet Januar 27, 2011 hvis du leser så var oljeforbruket en lekasje vi fant underveis...og fikset!!! og ja ,en løfter som ikke åpnet, derav feiltening ,motorfeil osv....
S.Hafsmo Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 ahh,, da beklager jeg. Har ikke fulgt godt nok med i timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå