Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Feilsøkt, eller diagnose..?

Tenningsfeil kan forårsakes av kamakselsensor/veivakselsensor..

Det er isåfall bedre å bytte motor, men da er du heller ikke sikker på om den fungerer fint, med mindre du prøver den før du tar den ut av bil.

diagnose såklart..........

Skrevet

Ja tett veivhusventilasjon gir oljeforbruk, kan være noe så simpelt som det :) feiltenningen kan som nevnt tidliger være kamm eller veivsensor.. Både det at veivhusventilasjonen går tett og at kamm og veivsensorene ryker er regelen og ikke untaket på m52 og m54 motorene, så disse bagatellene KAN være orsaken til dette :)

Skrevet
Kan være oljeringen(e) til et eller flere stempler. Vet om flere M52er som har hatt dårlige stempel/oljeringer, og måtte bytte.

Men ryker den noe ved tomgang, pådrag eller når du slipper opp gassen?

Feiltenning og motorfeil er nesten garantert kamakselsensor/veivakselsensor.

Har dere tatt diagnose på den?

ja det har vært feilsøkt mye på den.....hos forhandler fikk de tenningsfeil på alle sylyndere,

har stått på bmw billia nå siden jul og har konsantert ventilløftere....ca 80/85%.....

bare drittlei da det snart har kostet 2/3 av bilens kjøpesum.......

må vel være bedre og bare bytte motor ????

om det ikke er ventilløftere så koster det bare 20 000- til osv.....

Bilia må vel kunne si dette mer sikker enn 80/85%

Jeg hadde ikke godtatt det med mindre de kan si 100% at det er ventil løftere, noe jeg tror er usannsynlig om det ikke kommer lyd fra dem.

Høres mer ut som et elektrisk problem som nevnt av flere her.

På min M52 har jeg til tider hatt et periodisk problem som jeg tror er en dårlig coil.

Om du bytter veiv+kam sensor og såvel alle coilene er jo det vesentlig billiger og enklere enn å bytte alle ventil løfterne.

Hvor mange km har du på motoren?

Skrevet
Ja tett veivhusventilasjon gir oljeforbruk, kan være noe så simpelt som det :) feiltenningen kan som nevnt tidliger være kamm eller veivsensor.. Både det at veivhusventilasjonen går tett og at kamm og veivsensorene ryker er regelen og ikke untaket på m52 og m54 motorene, så disse bagatellene KAN være orsaken til dette :)

som skrevet tidligre,oljeforbruket var lekasje ved slanger på innsug...men samtidig med alt annet

Skrevet
Kan være oljeringen(e) til et eller flere stempler. Vet om flere M52er som har hatt dårlige stempel/oljeringer, og måtte bytte.

ja det har vært feilsøkt mye på den.....hos forhandler fikk de tenningsfeil på alle sylyndere,

har stått på bmw billia nå siden jul og har konsantert ventilløftere....ca 80/85%.....

Jeg hadde ikke godtatt det med mindre de kan si 100% at det er ventil løftere, noe jeg tror er usannsynlig om det ikke kommer lyd fra dem.

På min M52 har jeg til tider hatt et periodisk problem som jeg tror er en dårlig coil.

Om du bytter veiv+kam sensor og såvel alle coilene er jo det vesentlig billiger og enklere enn å bytte alle ventil løfterne.

coli er byttet...ingen feil...

hadde forventet tikking jeg og ......men nei..

Skrevet

glemte helt her,

toppen er overhalt på 190 000km

km stand i dag 204 000.

• 3 weeks later...
Skrevet

hvordan i svarte bullorna kan noen hydrauliske løftere forårsake forhøyet oljebruk og fusking slik du beskriver? kan noen lærde forklare?

Er det slik at den er så kaputt at den ikke åpner ventilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...