Gå til innhold

hydrauliske ventilløftere vs byttemotor


jonmurern
 Share

Anbefalte innlegg

ok situasjone er slik:

har en 01 520ia m-sport individual

toppen er overhalt, ventilsete osv...for ca 15000km siden kvitto på dette 44 000-

fått problemer, byttet følere ,termostathus, plugger, alle oljeslanger. men problemer igjen...

diagnose sier at det er hydrauliske ventilløftere....80%...men ikke sikkert. pris 21 000-

er det verdt og bruke så mye penger på dette.......må jo nesten være bedre og bytte motor???

da er man sikker på og eliminere dette mener jeg.....

har snart brukt 2/3 av kjøpesummen på bilen.........dette er jo ruskende galt i mitt hode!!!

trenger tips og råd !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om jeg forstår innlegget ditt, hva er det som egentlig feiler bilen? og nå er jeg kanskje litt dum her, men hvordan er det mulig å få opp hydrauliske ventilløftere på en diagnose? hører den at det kakler mere enn normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om jeg forstår innlegget ditt, hva er det som egentlig feiler bilen? og nå er jeg kanskje litt dum her, men hvordan er det mulig å få opp hydrauliske ventilløftere på en diagnose? hører den at det kakler mere enn normalt?

vel det ligger en tråd her om motorfeil,er ikke god nok på computer til at jeg kan linke den her.. :oops:

skal fatte meg i korthet:

kjøpte bilen med nyoverhalt topp, fra forhandler.

som fikk den i innbytte,det er bare 1000km i mellom der.

selger skryter mye om denne bilen og at det bare er og tute i vei...

bile ER meget velholdt osv...

vel 2mnd etter kjøp kommer motorfeil lampe opp og forsvinner igjen...og kommer tilbake...

ringer og innformerer om dette og de svarer at jeg må se det ann litt...! ?

gjør jo dette og merker at den sluker olje.....og lampa blinker igjen...

får levert bilen og de har den vel drøye 2 uker og har byttet 2 stk følere, termostathus.

de sier den er ok.

henter den og det går bare to dager og den lyser igjen,men nå starter den med feiltenning og....hoster og harker....

den har jo da slukt olje men finner ingen olje under bilen, ringer igjen......leverer bilen, ca 2uker så har de funnet ut at det var en lekk i oljeslange(ånding) foran innsuget som hadde lekasje......

de tror den er i orden men sier at dersom det skjer igjen.....så er det slangene på baksiden av innsug som kollapser...

dette skjer jo så klart..........

leverer igjen og det tar ca 1,5 uker og NÅ er den i orden sier de.....

det går en uke og det lyser igjen......krever nå at bmw får titte på den og det er greit!!!

får DA beskjed om at det er 80% mulighet for at de hydrauliske ventilløfterne må byttes.....

synes at dette har vært drøyt......forhandler vil heller ikke heve kjøpet og mener at jeg taper....

men hur som helst så må bilen fikses før evt jeg kan selge eller annet.....

slik er det....phu...

må legge til at den har da hatt tenningsfeil ved oppstart en god stund.....host og hark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemene/symptomene da?

Shit....44000kr for en toppoverhaling...! Kunne jo fått en ny topp til den prisen..

hehe ja....

heldigvis var det ikke jeg som betalte den MEN det var derfor vi kjøpte nettop denne.....

forgje eier gjorde dette da han ikke tengte klart.....eller ville selge bilen......

kunne fått ny mtor og....montert :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan tipse om at om du skal bytte ventilløfterer så selger gs bildeler dem til 6500 kr settet. så å bruke 15000 kr til på å gjere jobben blir for drøyt.

men ser ikkje helt kor oljeforbruket kjem inn i bilde med ventilløferene.

har du brukt samme verkstedet heile tida?

prøv ett annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har unormalt oljeforbruk kan jeg ikke helt skjønne hvorfor dette skulle bli noe bedre av å bytte ventiløftere.

Tikker motoren mye?

Hvor langt har den gått?

ingen tikking...det erjo det som er rart.....kan det bare være en løfter ?? da ingen tikk...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan tipse om at om du skal bytte ventilløfterer så selger gs bildeler dem til 6500 kr settet. så å bruke 15000 kr til på å gjere jobben blir for drøyt.

men ser ikkje helt kor oljeforbruket kjem inn i bilde med ventilløferene.

har du brukt samme verkstedet heile tida?

prøv ett annet..

oljeforbruket fant vi underveis som det står, men feiltenning og motorfeil vedvarer.

har brukt forhandler(anerkjent bmw forhandler)

men bilen står nå på bmw billia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være oljeringen(e) til et eller flere stempler. Vet om flere M52er som har hatt dårlige stempel/oljeringer, og måtte bytte.

Men ryker den noe ved tomgang, pådrag eller når du slipper opp gassen?

Feiltenning og motorfeil er nesten garantert kamakselsensor/veivakselsensor.

Har dere tatt diagnose på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være oljeringen(e) til et eller flere stempler. Vet om flere M52er som har hatt dårlige stempel/oljeringer, og måtte bytte.

Men ryker den noe ved tomgang, pådrag eller når du slipper opp gassen?

Feiltenning og motorfeil er nesten garantert kamakselsensor/veivakselsensor.

Har dere tatt diagnose på den?

ja det har vært feilsøkt mye på den.....hos forhandler fikk de tenningsfeil på alle sylyndere,

har stått på bmw billia nå siden jul og har konsantert ventilløftere....ca 80/85%.....

bare drittlei da det snart har kostet 2/3 av bilens kjøpesum.......

må vel være bedre og bare bytte motor ????

om det ikke er ventilløftere så koster det bare 20 000- til osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilsøkt, eller diagnose..?

Tenningsfeil kan forårsakes av kamakselsensor/veivakselsensor..

Det er isåfall bedre å bytte motor, men da er du heller ikke sikker på om den fungerer fint, med mindre du prøver den før du tar den ut av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...