Gå til innhold

Noen spørsmål ang lambda på E30 325 turbo


stef
 Share

Anbefalte innlegg

Skal montere en m20b25 motor med turbo i bilen.

Det er en preface motor, men bruker facelift ledningsnett pga bilen er facelift.

Kjøpte facelift el. nett av en her på forumet, ser ut som der er kontakt til lambda på dette el. nettet. Kan dette stemme?

I så tilfelle, hvor nødvendig er det med lambda? og kan jeg bruke lambda fra en m20b20 motor?

Mvh stefan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Både 320 og 325 facelift og preface har lambdasonde. Du kan bruke fra m20b20 da de har samme delenr.

Dette er noe du bør bruke selv om du monterer turbo. Det vil ikke bli optimale blandingsforhold uten.

Er ikke alle som kom med lambdasonde nei.

Ok. Jeg gikk ut ifra det ettersom gs delekatalogen har det på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den orginale lamda sonden vill ikke klare å korigere nok til at a/f verdiene blir som ved orginal motor. Og du kan ikke kjøre mye trykk før de orginale dysene ikke klarer å henge med. kansje 0.2-0.3 (litt forskjeller ute å går her) så orker de ikke mer. Mange sliter med tenningsbank og mager blanding med orginal dyser og bensintrykks regulator.

Er kun bredbånds lamda som gjelder når man skal begynne med slik trim !

Snakk med motorviagra her inne, han kan helpe deg med å finne dyser, chip og det du måtte trenge. Veldig hyggelig kar, og veldig hjelpsom.

Den orginale er egentlig mest til pynt syns nå jeg. har kjørt både med og uten denne på min e30 325 facelift. og jeg klarer ikke å merke noe som helts forskjel på tomgang eller under kjøring.

håper noe av dette var til hjelp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bredbåndslambda gir jo en god indikasjon på blandingsforholdet, men det hjelper ikke så mye hvis blandingsforholdet ikke er riktig :P

Likevel noe man bør ha. Men nå er det ingen av oss som vet hva planen hans er mtp bensin og tenning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den orginale lamda sonden vill ikke klare å korigere nok til at a/f verdiene blir som ved orginal motor. Og du kan ikke kjøre mye trykk før de orginale dysene ikke klarer å henge med. kansje 0.2-0.3 (litt forskjeller ute å går her) så orker de ikke mer. Mange sliter med tenningsbank og mager blanding med orginal dyser og bensintrykks regulator.

Er kun bredbånds lamda som gjelder når man skal begynne med slik trim !

Snakk med motorviagra her inne, han kan helpe deg med å finne dyser, chip og det du måtte trenge. Veldig hyggelig kar, og veldig hjelpsom.

Den orginale er egentlig mest til pynt syns nå jeg. har kjørt både med og uten denne på min e30 325 facelift. og jeg klarer ikke å merke noe som helts forskjel på tomgang eller under kjøring.

håper noe av dette var til hjelp :wink:

kan lade mer trykk enn 0.2-0.3.

kan lade oppimot 0.5-0.6 på orginale dyser.

men du bør senke tenningen,større dyser og bbl slik at du har litt kontoll på hvordan blandingen er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspillene!

Bruker facelift ledningsnett og hjerne ja i facelift bil.

Eneste er motoren som er preface.

Turbo oppsettet kjøpte jeg her inne og består av delene i linken:

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=149171

Planen var å kjøre med chippet hjernen, originale dyser og LMM (m20b25).

Har funnet ut at grunntrykket på turboen ligger på rundt 0,8.

I følge forrige eier var dette bolt on.

Kan jeg koble bredbåndslambda direkte på ledningsnettet da? Eller trenger jeg sprut og hele pakken?

Mvh stefan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...