Gå til innhold

Burde jeg påkoste min 318 IS?

Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en 318 IS, som viste seg å være katta i sekken.

8a2ktjn3zc7u6brqbhua.jpg

Dette skjedde; Bilens bærearmfeste viste seg å være ihjelrusta, og hoppa av i fart. Får ikke refundert penger.

viewtopic.php?f=1&t=164752

Nå har jeg fått tilbud om å fikse bilen, på godkjent verksted. Og de sa de skulle få fikset aktuell rustskade, for under 15 000, og det er inkludert ny bærearm.

Saken er at jeg nå sitter med lån på 50 000,- på bilen, og bilen må iallefall påkostest 15 000,- ekstra for å bli eu-godkjent..

Så er det verdt det?

Andre ting utenom skade; Bilen fusker på turtall ved kaldstart. går opp og ned i turtall til den blir varm. Hva er dette?

Demperene framme må byttest.

Mvh. Polka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner ingen som kan sveise da ? kjøpe en økonomidel og få noen til å sveise den inn for deg, da koster det 2000 isteden for 15 000

Tar han det via verksted har han derimot papirer å vise til om han skal selge bilen siden, og papirer på ting som er gjort er omtrent alltid bra å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på siden sommer med sak nå, men selger nekter å refundere, men skal prøve å få refundert litt iallefall..

Feilen jeg gjorde var å godta å krysse av for "rustskade", pga. litt lakkrust framme ved hjulbue.

Mjaa, men er ikke noe morro å ligge i 200 og tenke på at det var en kompis som mekka sammen hjulopphenget.

+ jeg vil ha papirer på det..

Men er det verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hvordan du ser på det.

15 000 for å få en bil som du kan kjøre, eller 50 000 i dass.

Selv ville jeg funnet en hobby mekaniker som kan gjøre det for 5-6 000.

Men det vil uansett lønne seg å få det fikset, visst du ikke får opphevet kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? hvis du lar ei kløne som ikke kan sveise gjøre jobben så skjønner jeg at du er skeptisk, hvis du derimot lar en som kan sveise gjøre jobben så blir det minst like bra som om det skulle vært gjort på et merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner ingen som kan sveise da ? kjøpe en økonomidel og få noen til å sveise den inn for deg, da koster det 2000 isteden for 15 000

Tar han det via verksted har han derimot papirer å vise til om han skal selge bilen siden, og papirer på ting som er gjort er omtrent alltid bra å ha.

På en eldre BMW hjelper papirer på utførte jobber lite føler jeg, da dette ofte er biler det blir skrudd mest på selv. Rusten der er lett å fikse, finn en som er flink til å sveise så gir du han noen slanter for det, så kjøper du ny bærearm for noen hundrelapper hos Koed -> 3000,- brukt maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...