Tzunami Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 det er altså en m40b16 motor som ikke starter, den tenner ikke i det hele tatt, prøvd å bytte rotor og fordelerlokk, men det hjalp ikke, ser ikke ut som festet til rotoren går rundt, noen som vet råd? trenger den på veien så fort som mulig!!
Glennski Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Kanskje dumt, men har du sjekket pluggledninger?
manta-a Skrevet Januar 11, 2011 Skrevet Januar 11, 2011 Hvis rotor ikke går rundt så har vel regreima gått..
shargat Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 hadde samme problemet. fikk heller ikke start på min, sjekke pluggene for gnist å sjønte ikke hvorfor det ble sånn ekstrem stor gnist på plugg nr 2, så va det en som sa til meg at jeg skulle prøve å ta av fordelerlokk før å se om rotoren gikk rundt, men det gjorde den ikke, rotoren sto fast på plugg nr 2 (regreima)
Tzunami Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Skrevet Januar 12, 2011 Hva må man gjøre da? Hvis regreima har gått?
Bellen Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Hva må man gjøre da? Hvis regreima har gått? Bytte den? Sidan du spør, så er det nok aller best at du får bilen på verksted, eller får nokon med kompetase til å skifte den
shargat Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 hvist 16 og 1.8 er lik, så er vel fordelerlokket i forkant av toppen (kammen) ta av fordeler og rotor, dekslet i forkant av toppen, så kommer du inn på kammhjulet å da ser du om reima har forn, sjekk det før du begynner å tenke på registerskifte:)
Tzunami Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Skrevet Januar 12, 2011 Vel jeg kan se den der, ligger rundt kamhjulet, så vil det si at den ikke har røket da? Er litt n00b på å skru på motor enda:p
shargat Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 du kan prøve å kjenne om den er løs. eller stram. når min røyk kunne jeg dra den opp
shargat Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 hvist den er i orden så må du begynne å sjekke andre ting, nede på veiv hjulet i forkant av motor, skal du ha noe som ligner på en silynder med ei ledning på, tror den skal ha gi noe signal videre til fordeler eller noe, er litt usikker,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå