Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en BMW 520i 1996 E39 og la merke til at det var fyllt opp med kjølevæske helt opp til lokket på ekspansjonstanken, mens det står COLD halvveis nede på tanken. Bilen var kald da jeg sjekket. Kan dette skade motoren, og bør jeg tappe ut litt, slik at den er nede på "COLD"?

Jeg sliter også med at motoren ikke blir skikkelig varm, i følge måleren i instrumentpanelet. Måleren vandrer mellom det blå feltet og rett opp. Dette gjelder selv om det bare er 2 minusgrader ute.. Jeg vurderer å prøve å bytte termostaten, er det noe annet jeg også bør prøve?

Skrevet

Er begge slangene varme? Øvre+nedre radiatorslange.

Ihvertfall; luft systemet. Om ikke vannet synker så ville jeg tappet ut litt. Om ikke det hjelper så bytt termostat.

Skrevet
Jeg skal prøve å sjekke radiatorslangene i morgen. Hva er isåfall riktig, varm oppe og kaldere nede?

Den øvre blir varm rimelig fort etter oppstart av kald motor, den nedre blir varm etter en stund. Altså når termostaten har åpnet.

Når nåla står rett opp omtrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...