Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

prosjektet mitt har en dårlig start..installerte angel eyes ringer i lyktene mine i dag... får de ikke til å virke:( hadde ringer der før men skjønner ikke bæret....det skal virke!;S jeg brukte jord (den svarte i settet var ei rød og ei svart ledning) jord satt jeg på ene pæra. og strøm fra parklysholderen (sånn som det var før) eller må jeg skifte om disse to?

Skrevet

prøvde det du sa med jordinga....funker fortsatt ikke

må ringene ha mye strøm for å funke? batteriet var flatt for 20 minutter sia, har stått på lading siden den tid

Skrevet

Hmm...høres ut som at du har koblet feil..!

Ledningene fra ringene pleier å ha en kontakt på seg som passer i en tilhørende "ballast" eller omformer..

Denne igjen har to ledninger, 1 sort (jord) og 1 rød(+).. Disse kobler du til ledningen som opprinnelig går til parklyset. Husker ikke fargen på ledningene som org går til parklyset, men de er ikke rød/sort. Tipper den ene er blå og den andre brun. Disse må du bare finne ut hvilken som er jord(31) og hvilken som kommer batteri/lysbryter(30,15)

ccflangeleyekit1.jpg

Skrevet

parklys holderen er borte, det gjorde jeg (glemte skrive det)

men jeg la en strømtyv mellom de TO brune ledningene 1 gikk ned på parklyset og den andre gikk fra parklyset og inn på kjørelys/langlys, også var det ei anna ledning som var grå/hvit den la jeg sammens med den røde fra ringene inni strømtyven sammens med de to brune, den svarte fra ringene gikk på chassi.

siden de brune og den grå/hvite gikk ned på paarklysholderen synes jeg det virka rett å legge de sammens i strømtyven

Skrevet

Hmm...Kan være du har kortsluttet en sikring eller to nå :wink:

De to brune er nok strømførende begge to.. Grunnen til at du har 2 er at parklysene alltid skal tenne sammen med kjørelysene.. Å koble en strømtyv inn mellom de har ingen funksjon..men er i teorien ikke feil.

Prøv å ta strøm fra de brune ledningen sammen med den røde fra angeleyesene..!

Så tar du den hvite/sorte ledningen sammen med den sorte fra angeleyesene..!

Det du har gjort nå er å legge strømmen og jordingen sammen, inkl ledningen som skal til angeleyesene..

Skrevet

De to brune kan du bare koble sammen, det går fint..

Jeg er ikke sikker på om brun er jord eller +.. Du skulle nesten hatt en prøvelampe.. Du kan jo selvsagt prøve å koble det motsatt, men jeg ville kontrollert at sikringene er hele også..

Skrevet

Hvis det er led angeleyes så trenger du ikke releet som fulgte med,bare koble de direkte på blinklys ledningen,på e39 er det 3 stk ledninger på blinklyset,en av dem styrer parklyset,blinker AE så har du koblet på feil + ledning,slik er det ihvertfall på e39 bare å koble +- direkte på kabel til blinklys på hver side.Får du ikke til så går det jo å koble direkte på batteri og ha en egen bryter på instrumentpanelet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...