Gå til innhold

For de som ikke har hørt om www.bileier.no før!

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Ville bare tipse ALLE sammen om www.bileier.no.

Det er en 100% gratis og uforpliktende side hvor man ber om anbud på å f.eks skifte register reim.

Jeg skrev hva jeg trengte å gjøre med min audi og 2 timer senere fikk jeg 3 tilbud fra 3 verkstedet i Trondheim. Jeg valgte det rimeligste og er meget fornøyd! Sparte meg ca 3000,- kontra når jeg ringte rundt..

Anbefaler å prøve, så kan man se hvor stor forskjell det er ute å går :)

(PS: jeg presset også prisen til anbudsgiver nr1 da jeg fikk tilbud nr 2...)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert gode greier det der, men har jo vert ein del omtale både for/imot i media om slike 'anubds-tjenester' på nettet. Husker ikkje heilt kva det var som var "galt" med det, men... Skal prøve å finne begrunnelsen :)

...mener å huske at det er lurt å tenke sunn fornuft når det gjelder slike tjenester. F.eks sjekke ut det verkstedet som tilbyr deg å utføre jobben før man leverer ifrå seg bilen - og ikkje stole fullt ut på alle. Var vel noe om at flere useriøse/mindre "firmaer" (hobby mekanikere) også registrerer seg på slike sider, og ja, tilbyr billigere jobber - men jobber som kanskje ikkje er bra eller godkjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dersom det er en gjennom seriøs tjeneste, er den jo gull verdt for oss som kunder. Så er det jo bare å sjekke litt rundt det verkstedet som kommer med det beste tilbudet, som det blir sagt over her. Fint tips, Markus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike anbudstjenester er dessverre lite seriøst. Vet ikke akkurat hvordan det er med biler, men jeg jobber i håndtverkerbransjen og blant annet anbudstorget.no er vel noe av det mest useriøse man kan bruke hvis man vil ha jobben utført av fagfolk.....

Der er det stort sett bare cowboy-firmaer eller polakker/litauere som er ute etter raske penger fra uvitende og naive nordmenn.... :wink:

Dette gjelder som sagt innen bygningsbransjen da, men har mine tvil på at seriøse verksteder trenger å bruke anbuds-nettsider for å fylle arbeidslisten, men kanskje det er fint å bruke til mindre arbeider eller med en bil man ikke har plassert over kona på lista over ting man har kjært i livet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det er nå gratis å prøve og evt lese reviews fra det verkstedet du mottar tilbud fra.

At det finnes cowboy firmaer overalt er ingen nyhet. Autopluss og American ett-eller-annet er to store verkstedet i trondheim som IKKE er sånn bakgårds greier..fikk tilbud av begge dem.

Man slipper iallefall å søke opp "verksted trondheim" og ringe rundt til 50 verkstedet å høre på pris her.

men som sagt, om man vil risikere å betale 2000,- f.eks mer enn det man trenger for å f.eks skifte dempere rundtom så værsegod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det er nå gratis å prøve og evt lese reviews fra det verkstedet du mottar tilbud fra.

At det finnes cowboy firmaer overalt er ingen nyhet. Autopluss og American ett-eller-annet er to store verkstedet i trondheim som IKKE er sånn bakgårds greier..fikk tilbud av begge dem.

Man slipper iallefall å søke opp "verksted trondheim" og ringe rundt til 50 verkstedet å høre på pris her.

men som sagt, om man vil risikere å betale 2000,- f.eks mer enn det man trenger for å f.eks skifte dempere rundtom så værsegod.

Ja jeg ser helt klart fordelene, jeg bare mener at alt som er glitrer er ikke nødvendigvis gull. Så folk bør være måteholden og bruke litt sunn fornuft. For verkstedet velger tross alt DEG, og ikke omvendt, som det alltid har vært....

Men jeg gjør alt selv på mine egne biler uansett (utenom EU), da jeg har totalt noia for å levere en org M3 til fremmede unggutter på div verksteder... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må man passe på. Mange useriøse bilverksteder her som gir pristilbud men som finner på masse annet sprell og plutselig er regningen kanskje dobbel så stor. Tro meg, dette fikk jeg erfare med broderns bil.

Ja, man kan møte på mange seriøse firmaer her også. Men om man skal ta store service eller store reparasjoner og har meget kort vei til sverige, så anbefaller jeg heller dette. Bmw i sverige tar latterlig lite i forhold til ett standard verksted i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...