fast Dog Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Hei. må jeg betale årsavgift hvis jeg leverer inn skiltene idag el om en uke? bilen skal skrotes. hvordan fungerer systemet? er skilt på bilen per dags dato. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 siden det var skilt på bilen 1 januar så må det betales årsavgift. Man får vel bare halv årsavgift om bilen blir skrotet/avskiltet i første halvdel av året, sånn jeg har forstått det ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Skulle du ha sluppet årsavgift for 2011, så måtte du ha levert inn skiltene innen 31.12.10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 jeg snakket med BT for noen uker siden, og ho dama i telefonen sa at jeg måtte betale veiavgift vis det var skilter på bilen mellom 1/1 og 1/6. for jeg hadde tenkt å levere inn skilter på bilen min i vinter for å spare penger. men det blei det ikke noe av, siden sesongen er godt i gang her på sørlandet 1/6. Så det kommer nokk en grei gul lapp i posten til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cypher Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Njaa, sikker på dette? Mener at vist bilen skrotes, før 31.03 så slipper du årsavgift. Men da må den skrotes, holder ikke å bare levere skiltene inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Dette stemmer ikke. Hvis du skulle beholdt bilen og sluppet årsavgift måtte du ha levert inn skiltene innen 31.12.2010. Hugger du derimot bilen innen 21.3.2011 slipper du årsavgiften. Kilde: http://www.toll.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Her står alt dere trenger å vite. http://www.toll.no/templates_TAD/Topic. ... ntid=44779 Du kan kjøre med bilen til 21.3, for så skrote den, uten å betale årsavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2011 ja...bilen skal skrotes. da slipper jeg vel noen årsavgift så lenge den skrotes før mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 12, 2011 Share Skrevet Januar 12, 2011 Jepp, fram til mars ja Derfor det er så gunstig med en billig vinterbil som du bare skroter igjen i mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 skjønner ikke henne folk får denne herre nyttårsregelen ifra ? er i slutten av mars ja hvorfor skal man betale dere som sier 31.12 ? man har jo betalt årsavgift som varer til mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 dicky..er staten som sier det...Er det skilt på bilen 1januar, så skal årsavgift betales innen utgangen av mars OM bilen skal beholdes, uavhengig av om den blir avskiltet 1januar eller senere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 dicky..er staten som sier det...Er det skilt på bilen 1januar, så skal årsavgift betales innen utgangen av mars OM bilen skal beholdes, uavhengig av om den blir avskiltet 1januar eller senere... da kikker du på feil stat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 nei as....tror du blander litt her as...Menmen...hver desember/januar har vi slike tråder oppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 Her står alt dere trenger å vite.http://www.toll.no/templates_TAD/Topic. ... ntid=44779 Du kan kjøre med bilen til 21.3, for så skrote den, uten å betale årsavgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 13, 2011 Share Skrevet Januar 13, 2011 nei as....tror du blander litt her as...Menmen...hver desember/januar har vi slike tråder oppe ikke jeg som blander, er nok du Aktuelt om årsavgiften: * Fristen for å inngå avtale om eFaktura for årsavgiften er 30. januar. Slik inngår du avtale om eFaktura * Hvis kjøretøyet vrakes innen 21. mars, slipper du å betale årsavgift. * Betalingsfrist for årsavgiften er 21. mars. Det er ikke mulig å få utsettelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå