Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei :) jeg trenger litt hjelp med å finne ut hvem motstand jeg skal handle inn. Da varmeapp. bare blåser på 4, noe jeg begynner å bli lei :P

Bilen er 04/1991 E36 318i med m40 motor:)

så om noen snille sjeler kunne hjulpet meg, så hadde jeg blitt glad :)! Takk for det:)

Skrevet

64118391698

(Original vare) (Bilde posisjon 02.)

Motstand varmeapperat E-36 Behr org

Pris 336,30 kr. (269,04 kr uten mva)

Mulig det er denne ?

Men lytt til stemmen over , demonter først og kontroller.

Skrevet

Okei, er det den sitter hen da ? :)

På schmiedmann står det montering 3 - 7 timer ? :o

Edit: Hvor ligger det/hva går det under på koed, har endevendt hele siden men finner det ikke der:p

Skrevet

Det ligger ikke på siden til koed. Har du varenummeret til den motstanden du skal ha så søker du det opp på koed så får du den frem, har snakket med koed om og få frem litt mer på siden og de sier det er på vei! :)

Ehm.. Du kan sjå langt vekk ifra monteringstiden fra schmiedmann vertfall, det tar et par minutter så har du fått den ut.

Du skrur av dekselet under rattet så sitter den på høgre sida litt framme på "viftekassa"(klimakassa) om du er med nå..?

Skrevet

LÄS DETTA FÖRST!

AutoPower tar inget ansvar för fel som kan uppstå när detta mekartips används. Det är helt och hållet användarens eget ansvar och det göres helt på egen risk.

(Bild 1,2)

Börja med o lossa skruvarna som håller plastkåpan under ratten. När du lossat skruvarna dra du hela kåpan rakt bakåt.

(Bild 3)

Titta in till höger vid gaspedalen så ser du fläktmotståndet. Dra försiktigt i den vita plasten så får du ur motståndet ur dess hållare.

(Bild 4)

Lossa nu kontakten från motståndet ta hjälp av spårmejseln i värsta fall (kan sitta hårt). Glöm inte o hålla in kontaktens "hakar".

(Bild 5)

Borttaget motstånd. Lossa försiktigt metallskyddet. (Se Bild)

(Bild 6)

Slipa med ett fint sandpapper det lilla blecket och dess kontaktyta (Se Bild)

Innan du sätter ihop allt kontrollera så det fungerar.

Montera i omvänd ordning.

Mitt funkar utmärkt =)

Skrevet

Okei :P ble litt redd når jeg så det tar 3-7 timer :) Men jeg er med så langt :)! Da gjenstår det bare å finne den og få den bestilt :P er lei av å snakke i megafon for å fortelle person ved siden av meg/ bak meg om noe xD Har skrevet ned vare nr fra GS :) tror jeg kommer til å bestille den derfra, skal også ringe bilia og høre på prisen der for moro skyld :P må jo '' sammenlinge litt'' som det heter :)

Skrevet

Fikk den til 250 hos bilia :) Men hørte med de som jobber der om hvor den sitter og i følge dem sitter den bak hanskerommet. Bilen min er uten klimaanlegg, glemte å nevne det om det har mye å si. Er det mye jobb for å få ut hanske rommet ?:)

Skrevet

Den sitter IKKE bak hanskerommet.

Den sitter enten rett atmed varmeapparatsregisteret på førersiden (må demontere sparkedeksel over pedalene) eller på v. siden i fotbrønnen (må demontere sparkedeksel her og).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...