Gå til innhold

Knekt skrue (termostathus m43)

Anbefalte innlegg

Skrevet
En simpel baufil for 20,- fikser den jobben der lett. Bare å tenke litt utenfor boksen det, og ikke sitte på Bimmers, så får du den skruen der ut på et par minutter. :)

hehe.. sier nok noe der :P

Bilen står 1time fra meg.. så greit å finne en løsning som funker før jeg reiser bort igjen :)

Er det plass nok til å slå med en hammer?

Litt usikker.., kan kanskje gå akkurat.

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg holder også på tanken med grisepikk, får det på jobben i forskjellige str hvertfall :) Og det kommer du GARANTERT til å få bruk for senere også :)

Rart å si at vi har grisepikk på jobben btw...

Skrevet
Jeg holder også på tanken med grisepikk, får det på jobben i forskjellige str hvertfall :) Og det kommer du GARANTERT til å få bruk for senere også :)

Har et sett en plass, men kan ikke huske at de var små nok...

Rart å si at vi har grisepikk på jobben btw...
Skal gi deg Grisepikk jeg...

Hehe... :mrgreen:

Skrevet
Da stemmer jeg for: Bor et hull. Slå inn en torx. Skru ut med skralle.

Det kan prøves først ja :)

Grisepikken må vel uansett ha et hull?

Og nei.., jeg tenkte ikke over hva jeg skrev nå!

Skrevet

hadde samme problemet på min.

det jeg gjorde var i ta av det store radiator dekselet som går over vifta,skru av vifte bladene og det er 25- 30 cm mer plass.

så borret jeg ut skruen litt skeivt og gjenget opp med m6 gjenger som det er i de andre hullene.

hvis du kommer litt skjeft inn i hullet så er ikke det noe problem for da bare borrer du opp 2 av hullene i termostathuset.

tar ca 1 time med demontering,jobb og montering igjen.

lykke til

Skrevet
Hmm.. ja, det kan mulig funke det.

Noen som har tips til utstyr for å skjære et lite snitt til en flat trekker da? :)

Dreml. Eller fleksibel forlenger på drillen og Dreml kappskive. Så gjelder det å ikke skade tetningsflaten. Kanskje lurt å dra på litt teip før man begynner.

Varm godset rundt med gassbrenner før du begynner å skru:

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =158832907

Skrevet

du kan også tre en mutter over den knekte skruen å så sveise inni mutter mot skruen, da får du varmet opp litt samtidig som du får en mutter å skru på. Har gjort dette mange ganger, å det fungerer toppers.

Det finnes sett til dette, husker bare ikke hvor jeg så det #-o men trengs igrunn ikke, vanlig sveis å mutter går bra :D

• 3 months later...
Skrevet
Da stemmer jeg for: Bor et hull. Slå inn en torx. Skru ut med skralle.

Da er det endelig testet ut noe.. borret et lite hull og banket inn torx..

Endte med at torx-bit knakk og satt fast inni der.. så nå ble det litt værre ja..

Nye ide'er? :)

2omjxug0g00i2qbv81q8.jpg

Skrevet

Nå sitter den knekte torx-bit'n midt i skrua.. og den er ikke så enkel å borre i da.. ? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...