OTeigen Skrevet Januar 12, 2011 Skrevet Januar 12, 2011 Som sagt smg girkasse på min e46 m3, nylig ombygd fra en 318, motor går fint, girkassen girer fint mellom girene, men den vil ikke gå fremover. Det står bare å blinker i girdisplayet, så for meg tyder det på at det muligens er en sensor som gjør at den ikke vil gå fremover, slikt som dører, bagasjeromme og panser må være lukket. Disse er utelukket, men er det andre ting som kan stoppe girkasse? Alle svar blir satt pris på!
SweetBMW Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 sjekk releet eller ta diagnose. bor du i nærheten kan jeg hjelpe med det
OTeigen Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 Bor i ålesund. Men hva styrer det releet sier du? solenoideventilene fungerer fint mellom alle gir, den vil bare ikke slippe clutchen av en grunn. Finner ikke ut hvorfor. Ingen som har forslag til hva som må til for at en smg kasse i det hele tatt skal kunne gå fremover?
ealoken Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Prøvd og dra i brekket? Mener i ha lest at smg kassen skal clutche da.
Bellen Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Kan du gire mellom alle gearene likavel bilen står i ro? Min bil er det slik at enn kun kan velge å ta laust i første eller andre gear når bilen står stille. Eg også bur i Ålesund. Eg kan ta diagnose på bilen din om du vil.
Ish Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Ingen som har forslag til hva som må til for at en smg kasse i det hele tatt skal kunne gå fremover? Ta en titt på denne siden, her er det mulig å få svar på hva som er galt. Her forklares også hele funksjonen av SMG II kassen. http://www.lateapex.org/docs/smg.pdf Som du ser av troubleshootingen på slutten så er det kun en ting som kan få indikatoren din til å blinke, og det er "hood-switchene". Har du sjekket begge to? Ish
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå