karl92 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Hei! Nå har det seg sånn at jeg har en ganske senket bil som absolutt ikke takler korte eller høye fartsdumper, eller hull og andre ting. Naturligvis så må jeg av og til over noen humper og slikt, og noen ganger da så skrapes det og bråker ganske intenst fra understellet. Senest i dag skjedde dette sikkert minst 15 ganger da jeg rotet meg opp i et jævlig nabolag ovenfor Minde ved Løvstakken i Bergen hvor det ikke var mulig og snu. Så jeg måtte derfor over alle disse jævlig humpene. Bilen min hang bokstavlig talt fast på de humpene! Så hvor mye tåler egentlig understellet av slikt? Regner jo med det må tåle en del... Takk for svar!
325ixx Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 det tåler mye, men problemet er vel at du kan ødelegge ting i understellet, eksos anlegg og skrape vekk alt av tectyl og lage svære ripe i stålet i understellet slik at bilen din ruster, eller så viss du tek bunnpanna di, så tåler ikkje den så alt for mye!
Mikael-B Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Siden han kjører E39, så er ikke bunnpanna like utsatt som på E36/E30. Du kan skrape nedi ganske mye før det skjer noe særlig, skraper nedi veeeldig mye på sommeren selv. Spesielt når asfalten er kjørt ned og det er spor i veien, så er det jo faen meg gnister etter bilen Går uansett mest utover all plastikken du har under (hvis du har noe igjen).
Hawkon88 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Har du e39 med m52 og automat, er det bare til å "kjøre på".. Men vær obs på at tappepluggen til girkasseoljen er bortimot det laveste punktet på bilen.. Jeg slo av min i en dump, mye av oljen rant ut, så bilen måtte hentes med NAF, og fylle på ny olje. Det kostet meg 3500kr, og nå er girkassa hakkete og fæl, og blir helt sikkert ødelagt snart pga kassen var på vei til å bli brent eller noe de kilometrene den ikke fikk olje.
LianLi Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Hva med bremseslanger etc som går under bilen, ser at de kansje kan være litt utsatt å e36. Vet ikke ossen det er på andre modeller. Men vet ikke hvor stor problem det er i praksis. Mulig det er vanskelig å ta knerten på de også.
Hawkon88 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Så lenge det er snakk om fartsdumper ol. skal ikke det gå ut over bremserør. Det er ikke verre enn å løfte bilen opp, og sjekke under hvor bilen sliter..
Mikael-B Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Hva med bremseslanger etc som går under bilen, ser at de kansje kan være litt utsatt å e36. Vet ikke ossen det er på andre modeller. Men vet ikke hvor stor problem det er i praksis. Mulig det er vanskelig å ta knerten på de også. Med mindre du kjører med luftfjøring i bunn, så kommer ikke det til å være noe problem.
Endre Hånde Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Skjønner ikke at dere gidder.. Om dere juster litt opp, så er jo bilene bedre å kjøre, fremkommeligheten er bedre, det er lovlig samt ser bedre ut.. Så lave biler er jo ikke bra på noe...
ingard Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 ^^ Hele poenget er jo at det ser bedre ut, ikke komfort eller fremkommelighet.. Da kan man kjøpe seg en Audi eller noe
Endre Hånde Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Vil jo nesten si at det da likegodt kjøre lav Audi siden egenskapene som BMW er kjent for er helt ødelagt...
ingard Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Løpsbiler er jo ikke spesielt høye, så så forferdelig kan det jo ikke gjøre dem
Endre Hånde Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Det er noe helt annet. En løpsbil er noe helt annet enn en gatebil og kan faktisk ikke bli sammenlignet. En lav bil betyr ikke bedre kjøreegenskaper og feste.
engen90 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Påenget er at de er blitt justert for å være lave. Når man senker en bil er det masse som skjer med hjulvinklene, men det er ikke så lett som å bare justere det til det fabrikken oppgir da det ikke lenger vil være det opptimale.
Mikael-B Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Det er noe helt annet. En løpsbil er noe helt annet enn en gatebil og kan faktisk ikke bli sammenlignet.En lav bil betyr ikke bedre kjøreegenskaper og feste. Vi har lave biler fordi vi synes forholdet mellom dekk/felg og hjulbue bør være minst mulig. Vi liker ikke bakkeklaring eller noe slags klaring egentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå