Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har det seg sånn at jeg har en ganske senket bil som absolutt ikke takler korte eller høye fartsdumper, eller hull og andre ting.

Naturligvis så må jeg av og til over noen humper og slikt, og noen ganger da så skrapes det og bråker ganske intenst fra understellet. Senest i dag skjedde dette sikkert minst 15 ganger da jeg rotet meg opp i et jævlig nabolag ovenfor Minde ved Løvstakken i Bergen hvor det ikke var mulig og snu. Så jeg måtte derfor over alle disse jævlig humpene. Bilen min hang bokstavlig talt fast på de humpene!

Så hvor mye tåler egentlig understellet av slikt? Regner jo med det må tåle en del...

Takk for svar!

Skrevet

det tåler mye, men problemet er vel at du kan ødelegge ting i understellet, eksos anlegg og skrape vekk alt av tectyl og lage svære ripe i stålet i understellet slik at bilen din ruster, eller så viss du tek bunnpanna di, så tåler ikkje den så alt for mye!

Skrevet

Siden han kjører E39, så er ikke bunnpanna like utsatt som på E36/E30.

Du kan skrape nedi ganske mye før det skjer noe særlig, skraper nedi veeeldig mye på sommeren selv. Spesielt når asfalten er kjørt ned og det er spor i veien, så er det jo faen meg gnister etter bilen :P

Går uansett mest utover all plastikken du har under (hvis du har noe igjen).

Skrevet

Har du e39 med m52 og automat, er det bare til å "kjøre på".. Men vær obs på at tappepluggen til girkasseoljen er bortimot det laveste punktet på bilen.. Jeg slo av min i en dump, mye av oljen rant ut, så bilen måtte hentes med NAF, og fylle på ny olje. Det kostet meg 3500kr, og nå er girkassa hakkete og fæl, og blir helt sikkert ødelagt snart pga kassen var på vei til å bli brent eller noe de kilometrene den ikke fikk olje.

Skrevet

Hva med bremseslanger etc som går under bilen, ser at de kansje kan være litt utsatt å e36. Vet ikke ossen det er på andre modeller. Men vet ikke hvor stor problem det er i praksis. Mulig det er vanskelig å ta knerten på de også.

Skrevet

Så lenge det er snakk om fartsdumper ol. skal ikke det gå ut over bremserør. Det er ikke verre enn å løfte bilen opp, og sjekke under hvor bilen sliter..

Skrevet
Hva med bremseslanger etc som går under bilen, ser at de kansje kan være litt utsatt å e36. Vet ikke ossen det er på andre modeller. Men vet ikke hvor stor problem det er i praksis. Mulig det er vanskelig å ta knerten på de også.

Med mindre du kjører med luftfjøring i bunn, så kommer ikke det til å være noe problem.

Skrevet

Skjønner ikke at dere gidder..

Om dere juster litt opp, så er jo bilene bedre å kjøre, fremkommeligheten er bedre, det er lovlig samt ser bedre ut..

Så lave biler er jo ikke bra på noe...

Skrevet

Påenget er at de er blitt justert for å være lave. Når man senker en bil er det masse som skjer med hjulvinklene, men det er ikke så lett som å bare justere det til det fabrikken oppgir da det ikke lenger vil være det opptimale.

Skrevet
Det er noe helt annet. En løpsbil er noe helt annet enn en gatebil og kan faktisk ikke bli sammenlignet.

En lav bil betyr ikke bedre kjøreegenskaper og feste.

Vi har lave biler fordi vi synes forholdet mellom dekk/felg og hjulbue bør være minst mulig. Vi liker ikke bakkeklaring eller noe slags klaring egentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...