Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om jeg har fått henne på gli, så sannsynligheten for at det blir en 525d er stoooor!!! Bare masere litt føtter i kveld så er det nok i boks :lol: !!

Takker for mange gode svar!!

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Låner tråden din litt, har en lignende problemstilling. Vil ha en ny femserie om et år eller to, sikler på E61 525dat, evt IA... Problemet er da selvfølgelig konen. Hun skurrer litt på den, synes heller sånne "store familiebiler" er svære greier. I hennes oppfatning er det altså SUV. X3 er godkjent av henne, men jeg ikke sånn stor fan av disse. ,En nødløsning, men det er nå i det minste rett merke. Vilvilvilvil ha E61... Noen som har noen gode argument for at en E61 er bedre familiebil enn X3?

Den problemstillingen er så aktuell at den hadde fortjent sin egen tråd, synes du ikke?

SUVer ser ut til å ha enorm tiltrekningskraft på den jevne bilkjøper for tiden - man sitter jo så høyt og føler seg så trygg.... Selv merker jeg at på glatt føre kan SUVen lure deg siden den formidler kontakt med underlaget dårligere. Derfor kan vegen føles mindre glatt hvis du kjører SUV - men det er i høyeste grad en falsk trygghetsfølelse. :?

Skrevet
Så en E61 er tryggere enn en X3?? (Si ja, si ja, si ja!!!) :)

Hvis ja, kan jeg runde av til å si at SUV er livsfarlig?

X3 bråker jo så forferdelig innvendig at jeg har ikke orket kjøre den langt nok til å kunne si helt sikkert at det er en utrygg bil.... :)

Skrevet
Bare masere litt føtter i kveld så er det nok i boks :lol: !!

#-o

Jeg hadde aldri tatt på ei jente som foretrekker en 2 liter foran en på 2,5.

Skrevet

Har du sjekket om det er noe ammunisjon å hente mht. kostnader til innkjøp av dekk? :?

Jeg har ikke sjekket bagasjeromslengden på nye X3, men de fleste "familie-SUVer" faller gjennom på Ikea-testen: Slå ned baksetet på en 5-serie, putt inn en bokhylle, en benkeplate og noen par ski. Lukk igjen bakluken og kjør hjem. Deretter: Prøv det samme i en stylte-Golf, errr, jeg mener SUV.

Skrevet
Låner tråden din litt, har en lignende problemstilling. Vil ha en ny femserie om et år eller to, sikler på E61 525dat, evt IA... Problemet er da selvfølgelig konen. Hun skurrer litt på den, synes heller sånne "store familiebiler" er svære greier. I hennes oppfatning er det altså SUV. X3 er godkjent av henne, men jeg ikke sånn stor fan av disse. ,En nødløsning, men det er nå i det minste rett merke. Vilvilvilvil ha E61... Noen som har noen gode argument for at en E61 er bedre familiebil enn X3?

Den problemstillingen er så aktuell at den hadde fortjent sin egen tråd, synes du ikke?

SUVer ser ut til å ha enorm tiltrekningskraft på den jevne bilkjøper for tiden - man sitter jo så høyt og føler seg så trygg.... Selv merker jeg at på glatt føre kan SUVen lure deg siden den formidler kontakt med underlaget dårligere. Derfor kan vegen føles mindre glatt hvis du kjører SUV - men det er i høyeste grad en falsk trygghetsfølelse. :?

Jeg ser fryktelig mye SUV-kræsj om vintern i forhold til vanlige forhjulstrekkere som alle ikke-bilentusiaster kjører. Folk kjøper seg SUV, og den gjør det bra i middels snøvær (dvs. har grep ved kjøring enn bare spinning) - samtidig glemmer dem at SUVen ikke STOPPER bedre vanlige biler... Noen glemmer også det at SUV betyr ekstra vekt, så uansett om din bil "klistrer seg på veien" så kan det oppstå situasjoner der du er avslappet i snødekte svinger og blir tatt på senga og havner i utforkjøring...

Helt enig, SUV = falsk trygghetsfølelse. Og i dag har vel xDrive o.l. blitt såpass bra at man får i både pose og sekk (lavforbruks dieselmotor, xDrive med bakhjulstrekkfølelse, Touring for store plassen og automat i en og samme bil - noe som var veldig uvanlig bare 7-10 år siden)

Skrevet

Dette blir jo bare bedre og bedre. I morgen skal jeg legge fram at en SUV er en bråkete drittmaskin med dyre dekk som antagelig kommer til å drepe oss alle ved første snøfall. Og den er ubrukelig å reise til IKEA med. Det siste argumentet gjør nok susen :)

Skrevet
Dette blir jo bare bedre og bedre. I morgen skal jeg legge fram at en SUV er en bråkete drittmaskin med dyre dekk som antagelig kommer til å drepe oss alle ved første snøfall. Og den er ubrukelig å reise til IKEA med. Det siste argumentet gjør nok susen :)

Nesten så jeg skulle sagt det selv....

Siden SUV er et motefenomen er man avhengig av å kjøpe en med en mest mulig komplett utstyrspakke (=dyrt) for å unngå å havne sist i køen når man forsøker å selge bilen igjen (=tap). En 5-serie derimot er en sikker hit, og med en strategisk riktig utstyr som Xenon og sportsseter (erstatt med det du selv liker best) vil entusiastene stå i kø for å kjøpe. :)

Skrevet

Når mor i huset sier at hun vil ha SUV/CUV, pga høyden da?

Altså bakkeklaringen, fordi det ikke er brøytet når hun skal på jobb om morran, hva sier man da?

Ellers så må jeg bare si det at jeg Der Barockengel :)

Er akkurat de samme tingene jeg sier/mener....

Skrevet

Nå har vel "motefenomenet" suv vart i så mange år, at det faktisk er noen som kjøper suv uansett om naboen har det eller ikke, der i blant jeg :shock: Jeg har kjørt suv i flere år, og trives godt med det. Nå skal det sies at kombinasjonen man får i x5, som jeg kjører, gjør at man ikke tenker suv, men har alle fordelene. Jeg begynte suv karrieren med touareg, som jeg byttet i Q7 når den kom. Heldigvis ble jeg kapret av en BMW selger som fikk meg på rett kjøl igjen :) Det jeg opplevde når jeg fikk kjørt x5´n, var at i "uoriginale" merker, som VAG, har man litt mer lastebilfølelse. Du sitter høyt, vagler litt fra side til side, og mangler lyd og komfort/sportsligheten, som man har i bmw, uansett suv eller ikke. Men når det gjelder x3 kontra e61, hadde jeg ikke vært i tvil, det hadde blitt e61. Rett og slett for at den er penere, og har bedre plass, jeg har kjørt nye x3 og det er noe helt annet enn den gamle, men allikevel.... Når det gjelder argumenter til og kjøpe den "fornuftige" bilen, har jeg ikke så mange, men når jeg gikk fra audi til BMW, så ble det nytt kjøkken på fruen :applause::applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...