Murena Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Til Morty999 som ikke tror at motoren min er en M88.Se på slutten av denne filmen når han åpner panseret. Er den samme motoren som står i min.. I vognkortet mitt står det 286hk og på dørstolpen der hvor dekktrykket står,står også motortype M88! Mulig din motor stammer fra en M635CSI. Nydelig bil dette Sikker på at det ikke er blitt bytta motor en gang i tiden da? Klipt ut fra BMW M Registry: How do the M88 and S38 engines differ? The M88 is the non-catalyst version of the S38 engine. With a 10.5:1 compression ratio, 264-degree camshafts, and a single-row timing chain, it is identical to the one found in the non-catalyst versions of the E24 M635CSi coupe. Power is rated at 286 hp (DIN) at 6,500 rpm with 251 lb/ft of torque at 4,500 rpm. The M88 can be identified by the BMW Roundel and only the words “M Power" on its valve cover. The S38 s the “clean” version of the M88 motor, introduced to allow E28 M5s sold in the United States and Canada to comply with North American emissions regulations. It utilizes a duplex (double-row) timing chain, 248-degree camshafts, and features a lower 9.8:1 compression designed to work with catalytic converters. This reduced the horsepower to 256 hp (SAE) or 260 hp (DIN) at 6,500 rpm and torque to 243 lb/ft at 4,500 rpm. The S38 can be identified by the words "BMW M Power" on its valve cover. http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=7 Uansett, to nydelige biler du har hvis dette stemmer arild så har jeg lært noe nytt idag å! danke! slapp motor da gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Til Morty999 som ikke tror at motoren min er en M88.Se på slutten av denne filmen når han åpner panseret. Er den samme motoren som står i min.. I vognkortet mitt står det 286hk og på dørstolpen der hvor dekktrykket står,står også motortype M88! Mulig din motor stammer fra en M635CSI. Nydelig bil dette Sikker på at det ikke er blitt bytta motor en gang i tiden da? Klipt ut fra BMW M Registry: How do the M88 and S38 engines differ? The M88 is the non-catalyst version of the S38 engine. With a 10.5:1 compression ratio, 264-degree camshafts, and a single-row timing chain, it is identical to the one found in the non-catalyst versions of the E24 M635CSi coupe. Power is rated at 286 hp (DIN) at 6,500 rpm with 251 lb/ft of torque at 4,500 rpm. The M88 can be identified by the BMW Roundel and only the words “M Power" on its valve cover. The S38 s the “clean” version of the M88 motor, introduced to allow E28 M5s sold in the United States and Canada to comply with North American emissions regulations. It utilizes a duplex (double-row) timing chain, 248-degree camshafts, and features a lower 9.8:1 compression designed to work with catalytic converters. This reduced the horsepower to 256 hp (SAE) or 260 hp (DIN) at 6,500 rpm and torque to 243 lb/ft at 4,500 rpm. The S38 can be identified by the words "BMW M Power" on its valve cover. http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=7 Uansett, to nydelige biler du har hvis dette stemmer arild så har jeg lært noe nytt idag å! danke! slapp motor da gitt så jeg hadde nok rett di siste m5/m6ene hadde s38b35 motor.. m88 slutta vell i 85 troooor jeg.. s38b35 har oljelokket helt foran også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murena Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Da har jeg lært noe nytt og Men står 286 hk i vognkortet og er uten katalysator. S38 B35 har vel kat og 256hk.. Den hvite min har ihvertfall en s38 b38 i seg Her er noen flere bilder av den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 har kanskje vært bytta motor engang i tiden da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murena Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Til Morty999 som ikke tror at motoren min er en M88.Se på slutten av denne filmen når han åpner panseret. Er den samme motoren som står i min.. I vognkortet mitt står det 286hk og på dørstolpen der hvor dekktrykket står,står også motortype M88! Mulig din motor stammer fra en M635CSI. Nydelig bil dette Sikker på at det ikke er blitt bytta motor en gang i tiden da? Klipt ut fra BMW M Registry: How do the M88 and S38 engines differenc The M88 is the non-catalyst version of the S38 engine. With a 10.5:1 compression ratio, 264-degree camshafts, and a single-row timing chain, it is identical to the one found in the non-catalyst versions of the E24 M635CSi coupe. Power is rated at 286 hp (DIN) at 6,500 rpm with 251 lb/ft of torque at 4,500 rpm. The M88 can be identified by the BMW Roundel and only the words “M Power" on its valve cover. The S38 s the “clean” version of the M88 motor, introduced to allow E28 M5s sold in the United States and Canada to comply with North American emissions regulations. It utilizes a duplex (double-row) timing chain, 248-degree camshafts, and features a lower 9.8:1 compression designed to work with catalytic converters. This reduced the horsepower to 256 hp (SAE) or 260 hp (DIN) at 6,500 rpm and torque to 243 lb/ft at 4,500 rpm. The S38 can be identified by the words "BMW M Power" on its valve cover. http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=7 Uansett, to nydelige biler du har hvis dette stemmer arild så har jeg lært noe nytt idag å! danke! slapp motor da gitt Ikke meningen å ødelegge denne tråden med mas ang en motor,men har lært en del ting om motorene i disse bilene nå: Er nok ikke en slappere motor enn M88 motoren. Har snakket med en meget flink mann fra østlandet ang. disse motorene.. Er riktig at motoren i min bil er en s38,men er IKKE en USA utgave Den er aldri blitt skiftet ut etter at den kom fra fabrikken i Munchen der den ble håndlagd.. Er 286 hk i min og. Denne motoren har samme blokk som M88. Men er en videreutvikling av den "GAMLE " M88 motoren. Som dobbelt register (mindre slitasje) De siste E28 M5`ene kom med disse motorene. Min far har en M635 csi 1984 modell med M88 motor. Er like hissige både min svarte M5 og hans M635 csi. Men den hvite går nok best Skal legge ut noen bilder av hans bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murena Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Min far sin M635 CSI 1984 modell.Gått 34000 km Med M88 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 huff.... nå kommer e24 lysta krypende igjen........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Det var jo dumt, vel, jeg kan stille opp og kjøpe 850'en av deg, så du får råd til en skikkelig E24. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 kjenner jeg lett kunne byttet ut e30`en mot den 635`en,rett å slett rå bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Det var jo dumt, vel, jeg kan stille opp og kjøpe 850'en av deg, så du får råd til en skikkelig E24. Tenkte nå mer i tillegg til de bilene jeg har..... er den fordømte plassen som setter en effektiv stopper for å skaffe seg flere gullunger. Så leeeeeeeeeeenge på en rød e24 Alpina Turbo som lå på Mobile.de til ca 30.000 euro her før jul. Og så dukket det opp en E31 Alpina B12 5,7L i November i fjor til ca 50.000 euro, èn av 57 laget... .kjente det kriblet godt i bankkontoen da. Kunne fint stått en E21 323I og en E30 cab M-tech II her hos meg også..... men det var denne plassen da.... skulle hatt en låve jeg Er for tiden på husjakt og dobbel garasje til de to jeg har er et must. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Hehe, kjenner til problemet. Har lyst på mye forskjellig, men har ingen interesse av å selge noe.. Hus med STOR garasje er absolutt en høy prioritet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 jepp..... desverre er husprisene her jeg bor ganske hårreisende høye, så det koster å være kar.... faktisk mer enn det smaker. Det jeg får et ok lite hus for her kunne jeg fått et slott i hjembygda. Desverre betyr lokasjon litt for meg også så da er det bare å bla opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Da er vårshinigen igang:) min m5 e39 har fått nye felger i vinter, vork meister sl1 r delte meenn det er jo desverre vinter og sand på veiene enda... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Sinnsyke felger det der Kler bilen PERFEKT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå