Gå til innhold

Hva synes du erfaringsmessig om kvinner i trafikken?  

31 stemmer

1. 1. Hva synes du erfaringsmessig om kvinner i trafikken?

• Dårlige sjåfører
      15
    • Gode sjåfører
      1
    • Kommer an på
      15
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er det umulig å bli enige om. Hva vi selv tror kan uansett ikke endres, og disse diskusjonene kommer til å pågå i evig tid. Jeg tror det munner ut i interesse. Er man intressert nok i en ting blir man god til/på det.. Det er nok fler menn enn kvinner som er intressert i bil og bilkjøring, og det er egentlig der jeg tror ting står.

Skrevet
Dette er det umulig å bli enige om. Hva vi selv tror kan uansett ikke endres, og disse diskusjonene kommer til å pågå i evig tid. Jeg tror det munner ut i interesse. Er man intressert nok i en ting blir man god til/på det.. Det er nok fler menn enn kvinner som er intressert i bil og bilkjøring, og det er egentlig der jeg tror ting står.

Der er jeg ganske enig. Erfaring har jo alt og si. Og menn er jo som regel de som pleier å leke seg på parkeringsplasser og på landeveier så fort det kommer snø, så vi kjenner begrensningene og lærer oss å kontrollere og kjenne bilen bedre enn kvinner. Og vi kjører jo mer bil generelt også. Men jeg har visst erfaring med kvinner som ikke er av den andelen som er flinke til å kjøre bil, hehe.

Skrevet

Deler samme erfaring med deg. Jenter kjører som oftest dårligere, jeg vet ikke helt hvorfor, men antar det har med "lack of interesert" i selve kjøringa.

MEN, jeg kjenner gutter som kjører dårlig også. Hadde en fin diskusjon med en kollega her om dagen. Han tenkte tilbake på sine dager bak rattet på kjøreskolebilen, og skjønte ikke hvorfor kjørelæreren hadde fine felger på skolebilen. Man kan jo ikke ha fine felger på en skolebil?

Når jeg kom da med motargumentet: Om han har fine felger, og du lærer deg å kjøre bil slik at du IKKE kanter felger, så lærer du å ta vare på ting. Ergo du kjører bedre. Hvis du blir lært opp i at "jaja det er bare å kante felga det er bare Sharif felger, så har du feil innstilling".

Han var ikke helt enig i min formening om det. Noen innspill gutta? :P

Skrevet

Jeg mener å tro at kvinner kræsjer og bulker mer, men at den delen av kollisjonene og bulkinga som er over det hos en mann, skjer på parkeringsplasser og lignende steder. Tror også, som NAF bekrefter, at kvinner er med i like mange ulykker som har personskader. Skal dog vedgå at menn sikkert fortsatt topper statistikken på dødsulykker.

Menn kjører fortsatt mer, og sansynligheten for ulykker øker jo proporsjonelt med tid brukt på veien. Ikke at jeg skal gjøre oss menn skyldfrie for det. Det er klart vi kjører mer gris enn damene, og at det er flere alvorlige ulykker som følge av dette. Synes dog at den artikkelen der retter opp litt for dette stempelet menn har hatt: "kræsjer mer fordi dere kjører gris"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...