Gå til innhold

må man ha xenon lys for at lysa skal sehvite ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp fått tak i m1 halogen pærer 4200k og lyset lyser ganske hvitt, men når jeg ser på bilen så ser lysa gule ut:P og det er ikke noe kult:P noen vet vet om man må ha xenon lys for at lusa skal se hvite ut?

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du får jo disse xenonlook pærene som gjør lyset tilnærma hvite, men ja, du må ha xenon om du skal ha den fulle effekten du leter etter :)

Skrevet

Man får jo xenon lys i hvilken farge man vil, det er bare og bytte pærer. Xenon er stærke lys bare! etter hva jeg har oppfattet det som!

Skrevet

Xenon er gassen. HID som det blir kalt står for High Intensity Discharge. Dvs kraftig lys.

Du får ikke denne lyseffektn av vanlige halogen pærer. Jeg har enda tilgode og se skikkelig xenon "look" av vanlige halogen pærer.

Kjøp deg lykter med prosjekter lamper og sett i xenon? er ikke altfor dyrt :)

Skrevet

Det nærmeste du kommer xenon i halgogenutgaven er Osram Nightbreaker.

De er nesten helt hvite og lyser ektremt bra til halogen å være!

Skrevet

Tja, om du bare kjøper Xenonkit fra folk her, så kommer det på ca tusingen.

Med lykter, så vet jeg ikke hvordan bil du har annet enn bildet ditt. Er vel 2000kr for et lyktesett hos GS. 2900 ink xenon tror jeg.

Sjekk ut www.gsbildeler.no :)

Skrevet

Ja, det stemmer :)

Jeg får forresten 2 stk xenonkitt til overs nå i helga.

De er brukt, men like bra :)

Det passer H1 sokkel og er på 6000k og 8000k :)

Det skal du få billig om du er interessert.

Send meg PM.

Skrevet

Jo du kan det også, men det ahr med spredninga av lyset o gjøra. Reflektor lamper har lettere for å blende motgående trafikk enn prosjektor. google it :)

Skrevet

om du skal ha xenon kit ville jeg sjekket www.vvme.com aldrig sett noen selge xenon kit billigere enn der. Ikke engang privat personer. Får settene levert hjem på døra om du bestiller på vvme.com også.

Skrevet

jeg har hatt xenon fra vvme i 3 år eller noe slikt. har i nærlys. fjernlys og grøftlys. aldrig hatt problemer med det. aldrig byttet en eneste pære.

har byttet ballaster 3-4 ganger. men en ballast er beregnet lit å vare i ca 30 000 timer. så man må forvente at de må byttes nå og da.

kittene fra vvme er laget med hella teknologi. så de er ikke laget av no dårlig dritt.

bi-xenon er xenon i både fjernlys og nærlys. om det selges bi-venon kit så er det somregel nærlys og fjernlys i samme pære. slik som i H4 pærer.

hig/low = fjernlys/nærlys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...