Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda skal være det... Henter ut olje fra oljetrykksbryteren... Men lurer på hvor jeg skal legge opp til returen... Er et kit fra g-power i Tyskland... ASA kompressor.. Er mange kompressorer som trenger oljesystem via motoren...

Skrevet

Ja vel. Detg har jeg ikke sett enda. Men men, hvis du skal ha oljeretur, så må du inn i bånnpanna. Dvs du må borre og gjenge opp \ sveise fast nippel. Gjerne AN koblinger så du får det helt tett 100%.

Ta av bånnpanna og fiks høl. Er ikke så mange andre steder jeg kan kiomme på.

Skrevet

Javell..... Har du noen gang sett hvordan det røret er formet på motoren din...? Er jo ikke akkurat plass til mye olje gjennomstrømning der da... Desuten så står jo det ned i oljen og det betyr at olja må presses ned i bunnpanna.. Ikke en optimal løsning spør du meg...

Skrevet

Oljen må ikke "presses" ned i bunnpanna nei. Stikk en slange nedi en dunk med vann, tøm vann gjennom slangen, hva skjer? Olje nivået i peilepinnen vil aldri være over oljenivået i motoren.

Det er heller ikke noen voldsomme oljemengder som går gjennom kompressoren og hvis ESS har gjort det slik så funker det nok bra, de gutta begynte ikke igår. :)

Mvh

Joachim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...