bmwtds Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Noen som vet hva som er vanligst for å lage oljeretur fra kompressor på m52tu...?
SweetBMW Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Kompressor har vel lukket oljesystem? Skal ikke ha noe olje feed og retur på den. Hvilket kompressor system er dette?
bmwtds Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Skrevet Januar 15, 2011 Joda skal være det... Henter ut olje fra oljetrykksbryteren... Men lurer på hvor jeg skal legge opp til returen... Er et kit fra g-power i Tyskland... ASA kompressor.. Er mange kompressorer som trenger oljesystem via motoren...
SweetBMW Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Ja vel. Detg har jeg ikke sett enda. Men men, hvis du skal ha oljeretur, så må du inn i bånnpanna. Dvs du må borre og gjenge opp \ sveise fast nippel. Gjerne AN koblinger så du får det helt tett 100%. Ta av bånnpanna og fiks høl. Er ikke så mange andre steder jeg kan kiomme på.
bmwtds Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Skrevet Januar 15, 2011 Det var det jeg regna med jeg måtte gjøre...
Ullsokk Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Inn i brystkåpa. Dekselet foran registerkjedeskinner osv. AN10 størrelse er perfekt.
Magnus M Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Du kan også kjøre returen inn nederst på peilepinnerøret, dette er gjort av ESS på bilen min.
bmwtds Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Skrevet Januar 15, 2011 Javell..... Har du noen gang sett hvordan det røret er formet på motoren din...? Er jo ikke akkurat plass til mye olje gjennomstrømning der da... Desuten så står jo det ned i oljen og det betyr at olja må presses ned i bunnpanna.. Ikke en optimal løsning spør du meg...
Joachim_M5 Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Oljen må ikke "presses" ned i bunnpanna nei. Stikk en slange nedi en dunk med vann, tøm vann gjennom slangen, hva skjer? Olje nivået i peilepinnen vil aldri være over oljenivået i motoren. Det er heller ikke noen voldsomme oljemengder som går gjennom kompressoren og hvis ESS har gjort det slik så funker det nok bra, de gutta begynte ikke igår. Mvh Joachim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå