Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
bank inn en mindre pipe etter at du har varmet pipa godt, la pipa bli kald og skru ut pluggen.

Har gjort dette på diverse båtmotorer opp igjennom årene, aldri feilet

Dette er løsningen :wink:

Tror jeg hadde demontert toppen før jeg hadde begynt å rote med en borr og en "grisepikk" nedi der.. Det er dømt til å gå til helvete, iallefall når man spør slik på et forum om hva man skal gjøre..

Skrevet

Det finnes vel pipe i tommer som er litt over 16 mm som kan bankes på tipper jeg.

Skrevet
bank inn en mindre pipe etter at du har varmet pipa godt, la pipa bli kald og skru ut pluggen.

Har gjort dette på diverse båtmotorer opp igjennom årene, aldri feilet

Dette er løsningen :wink:

Tror jeg hadde demontert toppen før jeg hadde begynt å rote med en borr og en "grisepikk" nedi der.. Det er dømt til å gå til helvete, iallefall når man spør slik på et forum om hva man skal gjøre..

Jeg ville ALDRI brukt bor og grispikk, for da er du garantert spon og smådeler i sylinderen, som du GARANTERT ikke får opp med magnet og eller støvsuger.

I sylinderen ligger det som regel, oljefilm bensin og annet som spon og dritt setter seg i og da er du "solgt"

Har aldri feilet med å varme opp en mindre pipe, gjerne i tommestr for så å banke denne på den skadete pluggen for så å la pipa kjølne før du skrur løs pluggen.

Som tidligere nevnt så har jeg gjort dette ved flere anledninger på båtmotorer hvor pluggene i tillegg har rustet godt fast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...