Gå til innhold

M52b28 i E30, får ikke start, 2x videoer!:)

BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, fikk enedelig fullført alt sammen i dag, Men starter desverre ikke helt:/

Vi veit at den får bensin, da vi huka av slangen og den pumpa som bare det! Etterfylte ny bensin i dag da det var veldig lite på den. Og heiv på litt kondensfjerner for å fjerne den muligheten.

Video 1 hører du hvordan den tenner UTEN startgass:

Video 2 hører du hvordan den går når vi gir den startgass

Noen som har greie på hva dette typisk kan bety? BIlen har ikke lambdasonde, men skal jo kunne starte fint selvom regner jeg med?

Noen sensorer/releer som kan være feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52 motoren har veldig lett for å bli rå.

Vært borti det hauer av ganger selv. Det som funker da er å holde gassen i bunn og kinne til den kommer.

Skal ikke si at det er problemet her. Men du hører det på lyden i motoren, det høres nesten ut som den mister kompresjon, siden sylindrene blir fyllt med bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det nesten sånn ut.

den går jo ikke på startgass heller. har du gnist på all sylindere da?

for og få igang en forbrenning må man ha oksygen, gass, dette tilfelle drivstoff - bensin og en tennkilde

selfølgelig må blandingen komprimeres til en viss grad.

aner ikke hvordan en startsoerre funker på m52.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å sjekka litt igjen...

Har gnist på alle pluggene, skrudde opp og sjekka. Så da kan vi vel utelukke veiv sensoren.

Skrudde av slangen som kommer ifra bensinpumpa en gang til og det er ikke tvil. Det kommer en god stråle, og tur/retur er koblet slik at bensina går inn på det øvre røret og går retning torpedo>radiator, er ikke det riktig da?

Så jeg tenkte kanskje at det kan være noe med dysene? Hva er det som kontrollerer når disse skal åpne/lukke? et relee? sensor?

Ellers fant jeg noe litt snodig. Tennpluggene nærmest torpedo er fuktige og litt sota.

MEN de 3 nærmest radiator er knusk tørre og helt rene! Jeg bytta plugger før jeg satte motor'n i bilen og de ser kliss nye ut enda....dette er litt rart vel? har hvertfall ikke vært noe bensin der...

Mulig at ingen får bensin for den del da? Og de innerste har sugd til all stargassen etter en del forsøk... Trenger noen gode ideer her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...