Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du har fått "rett" manefoil, bestilte den samme selv men den passer jo ikke i d heletatt. Jeg sveisa den bare om.

Det jeg tenkte å gjøre også! :) Må jo uansett modifisere litt så! :) Men jeg tenkte på ! Hva slags eksos anbefaller dere at jeg går for? Jeg trenger da ikke katalysator da! :)

Super Sprint i rustfritt stål :D

Vurderer å smette på ei Scorpion STW-M3 bakpotte og ei scorpion mellompotte! Så skal Svendsen eksos få ta seg av modifiseringa og tilpasninga! :P

• 1 month later...
  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Lenge siden update, men har skjedd en del nå! ^^,

Motoren går og alt er på stell der! Bremser, clutch og servo og kjølesystem er luftet og flott!

Fikk idag endeeeeelig tak på en flens til å ha bakpå girkassa som jeg tror rimelig sikkert skal passe med mellomakselen min! Krysser fingrene for imorgen skal jeg prøve! ^^

Hvis den passer og alt blir bra så er det kun eksosen som står igjen av store ting! Der har jeg fått meg eit Scorpion anlegg! Tror det blir bra! Skal la Svendsen Eksos ta seg av tilpasningen av grenrøret og overgangen til det nye eksosanlegget ! Det er jo rustfritt, så greit å få sveisa det skikkelig! Veit gutta der oppe er flinke da jeg har hørte noe om at de bygde eksosen til BD Racing sin m3 blandt annet! :)

Blir spennende å prøve den nå kjenner jeg ! Kjørt rundt i en slapp 1.8 passat siden i våres en gang så begynner å bli ganske lei! ^^

Her er noen småbilder ^^

sb7o4jtku15w87pt01sw.jpg

mbumjo97sogso45rjlmz.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

Har fått gjort litt mer! Bestemte meg for å få GIK Driveline til å ordne mellomaksel for meg! Så den er der nå! I mellomtiden har jeg fått demontert instrumentet og skiftet ut batteriene i kretskortet! Da virket jammen serviceindikatoren og turtelleren som de skulle igjen! ^^ Gøy når ting funker som det skal :applause:

Har også fått prøvemontert m-tech fangeren foran! Fant forøvrig ut at bilen er noe skeiv på høyre siden foran! =/ Men tror ikke det er noe stress å få retta på !

qblk68s3zd19kspq9k78.jpg

bu9v98scamt9h8nsan55.jpg

hylrl3m1ccchtm21znbs.jpg

q9tupi3uigyznaf2z20z.jpg

Fikk også montert en spiller i bilen! Blir ikke noe stereovidunder detta! Lite keen på å skjære i filler ting, så har kun montert noen bedre høytalere bak di originale dekslene foran! :)

uc6jwsay3ckr6dwsu1ef.jpg

• 2 months later...
Skrevet

Endelig fått gjort litt igjen! Og nå er bilen jammen kjørbar også! :D Her er noen bilder fra jeg fikk sveist om grenrør og tilpassa resten av eksosen! Fin lyd ble det gitt!

gt0v6o1lxkxu6in89qyc.jpg

6oeobefk1dq70fbtjxd8.jpg

gp8pj1ew3xp0aezjctqf.jpg

51wt8d0ww5glq6fvm361.jpg

n10njkr2kg7801g1npt9.jpg

0mpnx93p7rgrpkdnmfmp.jpg

i1dc1hbomud1fm2q51yl.jpg

Idag har jeg også fått montert batteriet skikkelig så nå nærmer det seg virkelig prøveskilter! :D

Kjørt noen runder rundt jobben! Virker bra! ;D

Skrevet

Nice! ^^,

Min er så og si ferdig egentlig, teknisk! :) Gjenstår da bare å få lakka litt da! Men det skal ikke jeg gjøre! Greit å ha muligheten til å la andre ta seg av det :P

Skrevet

Idag har jeg fått meg en vrien hodebry! Oppdaget at kupévifta ikke virket, så jeg begynte å leite etter feilen... jumpa vifta, da virket den, nappet ut relé'et, jumpa, den virket da på alle hakkene på bryteren, målte så spenningen i de forskjellige inn på relé'et (K7), viste seg da at når jeg har tenningen på og vifta på har jeg spenning i 3 av 4... Noen som forstår og har noen idéer? Alle tips tas imot med glede, da jeg nå har brukt 5 timer uten resultat... Har også prøvd å bytte relé, men ble ikke bedre...

• 6 months later...
Skrevet

Gode nyheter! :) Vært på godkjenning med e30n og M50B25 er godkjent i vognkortet! :)

Deilig!!

Så da bar det kjapt igang med demontering for lakkering! ^^

Så det store spørsmålet... Jeg skal ha grå farge, men aner ikke hvilken!! Noen forslag?? :)

mytpvyf3bqsu7kxb0gnn.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Fått hentet noen deler igjen så nå bærer det tilbake til onkel så jeg får pusset videre! ^^

Ble ny nedre frontplate (org.), nye luftføringer til bremsene fra mtech2 fangeren foran, og ett brukt mtech 1 ratt! Ble ganske bra når jeg fikk vasket det ordentlig! :)

yq6qe02ycsaf1ujx97z4.jpg

Så da kommer det nok en ny større update iløpet av noen dager!

• 2 weeks later...
  • 6 months later...
Skrevet

Leeeenge siden update nå! Bilen står for øyeblikket helt ribba og klar for lakk. Tok litt lang tid da det tok nærmere 5 måneder å få tak på org forskjermer. Med ny frontplate, nye forskjermer, mtech 2 og ny lakk bør bilen bli pen. Nå håper jeg bare den kommer seg i lakkbåsen snart! Ikke jeg som står for lakkeringen, så ikke bekymre dere! ^^

Oppi all denne ventingen har jeg funnet ut at jeg skal nappe ut motoren igjen neste vinter.... Tenkte jeg skulle bygge den om til m50b29 (2926ccm) Da med veiv fra m52b28, PPF råder og JE stempler... Dette med tanke på overlading etterhvert, men i første omgang skal den nok kjøres som sugemotor. Får se hva tiden bringer...

Så da har jeg jo begynt å samle no deler da! Fått tak på en veivaksel!

j1gue3lso92ju4ybauvy.jpg

Fikk den ganske billig da det har gått noen skår av dette drevet:

t0h2gl9cfddla82yay9m.jpg

Det kan jo tas av, så antar det skal la seg fikse greit. Passer vel sikkert med drevet fra m50b25 veiva.

Jaja, ikke mest spennende update, men livstegn hvertfall! Har fått endel PM om hvordan jeg godkjente dette! Tenkte bare å si at er det noe noen skulle lure på ikke nøl med å spør! :)

- Ole

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...