Glennarn Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg min første bmw 318i 94 mod.. Tempmåleren går opp til rødt hele tia, og når jeg skrur opp lokket til tanken er vannet pisslunka.. Det blåser heller ikke kaldt i bilen når jeg skrur på kaldt.. Sinnsykt irriterende. Noen som veit hva det kan være ?
D.Toft Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 deffekt temp føler, eller brudd i ledningen så den går i jord.
bmmww1 Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 hadde de problemet på min e34 å, bårte eit lite hull i mitten av termkostaten så funka da gull!
Glennarn Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Tusen takk for kjappe svar gutta! : )
Bellen Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 HALLOOOO!!! Etter mitt syn så høres det ut som om vannpumpa di er gåen, eventuelt bare termostaten. Eg vil fraråde deg på det sterkaste til å kjøre bilen til du har funnet ut kva som er problemet!!!! Det er meget skadelig for motoren å kjøre uten at det er sirkulasjon i kjølevæska. Toppen holder ikkje lenge da.
Olelink Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Synes også du burde sjekke at du har sirkulasjon før du kjører mer med bilen. Som nevnt over tåler ikke motoren din å koke mange ganger før toppen vrir seg eller sprekker. Dette kan være både pumpa og termostaten. Det er vel og merke sjeldent at termostaten henger seg i lukket possisjon. Men det er langt fra umulig. Og pumpa kan gå når som helst på en e36 mtp alder. Tempgiveren er også en svært sannsynelig feil, men den mest allvorlige er nå om det er sirkulsjons svikt. btw, Å borre ett større/ekstra hull i termostaten vil jeg fraråde, det vil forstyrre kjølesystemets design. Tror nok kjølesystemets design er noe mer gjennomtenkt enn hva vi hobby-mekanikere har grunnlag for å gjøre noe med. Driver selv med en god del prøve/feile prosjekt på min egen bil. Men sånnt annbefaler man ikke andre da det kan få dyre konsekvenser for andre som prøver dette.
Bellen Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Sidan du seier at vannet i ekspansjonstanken er pisslunka, så finnest det ikkje sirkulasjon i systemet. Når motoren er driftsvarm, så skal vannet i ekspansjonstanken vere tilnærma lik temperatur på vannet som er i motoren.
D.Toft Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 om tempen går RETT opp på rød med en gang han starter, og motoren er kald, da sier det seg selv at det ikke er vannpumpe eller termostat. sjekk føleren. om det ikke blåser kaldt når du setter den på kald, sjekk klaffen som er på varmeapparatet, evt overføringene fra justeringsarmen og til klaffen.
Glennarn Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Kommer ikke til å borre hull i termostaten.. Jeg tok opp der termostaten satt ista, termostaten sitter i to klips hvis dere skjønner ?! Ene klipset der var ødelagt, så termostaten var skakk, den hang bare i det ene klipset.. Så bestilte meg ny termostat og nytt "termostathus" Kan det være feilen ?
D.Toft Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 om termostaten ikke er tett, elelr virker som den skal, så får du varm luft når bilen står på tomgang, og kald når du kjører, samt temperaturen ikke vil stige. går temp nålen opp på rødt med en gang du starter på kald motor?
Glennarn Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Nei, ikke med en gang.. Skal kjøre en god stund.. Men den går opp til halv med en gang jeg starter motoren nesten selv om det ikke blåser varmt.
Glennarn Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Hvor sitter den henn ? Jeg er helt grønn på Bmw :s
Glennarn Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Skrevet Januar 19, 2011 Satt inn ny termostat og nytt termostathus idag.. Men problemet er der fortsatt.. Trenger hjelp ;(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå