stigva Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Hei, jeg har nå bestillt meg en ny BMW X3 2,0 og regner med å få denne levert snart. Jeg har på andre bilmerker gode erfaringer med piggfrie dekk, men har hørt at dette kanskje ikke er en god løsning for X3? Er det noen som har erfaringer på dette området? mvh shv
2000Touring Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Kan ikke skjønne annet enn at med 4-hjulstrekk bør du fint klare deg med piggfritt. Jeg har hatt BMW siden jeg tok lappen i 1992, og har aldri kjøpt ett eneste piggdekk! Dog har jeg ikke erfaring med BMW's SUV'er.
D.Toft Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 hvor i landet bor du? og hvordan er føret der du pleier å kjøre? har selv bare kjørt på piggfritt, men da bare kjente og gode merker. ingen problemer, gjelder bare å ta det med ro på det værste
Olelink Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Har selv også kjørt flere vintre på piggfritt, ikke bare på egne biler men også prøvd nyere bmw med piggfritt og det fungerte mer enn godt nok. Skal dog ikke uttale meg om det du nevner om at X3 fungerer dårlig sammen med piggfritt men jeg har ikke hørt noe om det før.
stigva Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Hei igjen, takker for rask respons Jeg bor i Ålesund området, har ikke de store ambisjonene om å rase rundt på fjellet om vinteren, men en tur eller to blir det nok. Ønsket mitt er å kunne sko bilen med piggfritt, men forhandleren var noe uklar på hva han ville anbefale, minnet meg på at det var nå en relativt tung bil, osv.. Men jeg for meg skal det tungtveiende grunner til for at jeg frivillig skal velge pigg fremfor piggfritt. Setter nok min lit til x-drive Men er det noen som har SUV erfaring i forhold til dette så er det kjempeflott med tilbakemeldinger, slik leveringssituasjonen er pr i dag så vil bilen bli levert med sommerdekk :/
D.Toft Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 hadde glatt valgt piggfritt av ett bedre merke, sjekk naf.no for vinterdekk tester
chipsenter1 Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 en tyngre bil sitter bedre enn en lett bil, så sant du har gode dekk, å pigg blir fort utslitt på en tung bil. Derimot så på vinter føre med snø/is er d ikke å legge skjul på att veien blir blank polert med piggfrie og med pigg blir den revet opp, så hva som koster staten mest av slitt vei pga pigg oc salt kan nok diskuteres
todleif Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Med ein ny(are) bil med all slags elektronikk, er det ein del lettare å køyre fort på glatt føre. Men når du skal stoppe eller svinge på ekstremt glatte veger, finner du fort ut det ikkje er alltid so lett! Det hjelper ikkje at bilen er tung Eg har ikkje erfaring eller høyrt noke negativt om piggfrie dekk på suv. Tar du det fornuftigt roligt på glatta og er oppmerksom ved rundkøyringer, kryss og områder som blir fort glatte, skal nok piggfrie virke bra. Kjøp dekk som har litt stiv sidevegg, so ikkje køyrefølelsen ikkje blir svampete. Eg trur (men veit ikkje) at Nokian Hakapelittiia R skal fungere bra Det kommer sikkert noken med erfaring med dekk til suv, som kan dele erfaringen sin her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå