Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen blir vel ikkje høy som eit fjell med 19"

Er jo berre å bruke lågare profil. (men er ikkje bilen senka, ser det nok dumt ut)

Er bilen for sprek og bruker alt for lite bensin sia du vil ha 19" på den?

Skrevet

Da må du ha maksimalt 225/35/19 og 255/30/19, hvis den ikke skal ha større rulleomkrets enn originalt.

Det er ganske lav profil hvis du kjører på dårlige veier.

Bedre å kjøre med 17 eller 18" og bittelitt høyere profil ;)

Utseendemessig ser det mye bedre ut med 18" enn 19".

Skrevet

Her henger ikke jeg helt med - bilen bruker ikke automatisk mer bensin og blir mindre sprek, pga 19" hjul på den? Hvertfall ikke så lenge rulleomkretsen er nogenlunde lik?

For ikke å være helt off topic: 18" > 19" - min personlige mening. Syns 18" ser best ut. :)

Skrevet

Her henger ikke jeg helt med - bilen bruker ikke automatisk mer bensin og blir mindre sprek, pga 19" hjul på den? Hvertfall ikke så lenge rulleomkretsen er nogenlunde lik?

For ikke å være helt off topic: 18" > 19" - min personlige mening. Syns 18" ser best ut. :)

Rullemotstanden øker. Du vil få ein litt tregare bil og bensinforbruket vil gå litt opp.

Trådstarter kan jo teste med originale 15" med 195/65-15 mot 18" eller 19"

Vil nok være ein klar forskjell

Eg personligt synes at 17" holder på e34

Skrevet

Rullemotstanden øker. Du vil få ein litt tregare bil og bensinforbruket vil gå litt opp.

Trådstarter kan jo teste med originale 15" med 195/65-15 mot 18" eller 19"

Vil nok være ein klar forskjell

Eg personligt synes at 17" holder på e34

Sett i betrakning av at dekkdimensjon er bredere enn på 15" og felgen veier mer enn de originale 15".

Hvis du har felger som er 9x15" med 235/55/15 som veier 12kg samlet, vil de ha større rullemotstand enn felger som er 9x18" med 234/40/18 og veier 10kg samlet.

Dette har med uavfjæret vekt å gjøre, jo mer uavfjæret vekt du har, jo tyngre er det for bilen å dra rundt = høyere drivstofforbruk.

Enkelte felger har utrolig lav vekt, og kan lønne seg å kjøre med i forhold til de originale 15/16".

Skrevet

Alt annet enn GS-felger hvertfall! Skal du først bruke så mye penger på hjul hadde jeg heller lett etter noe tøffere på bruktmarkedet.

E34 burde ha 18 eller 19" spør du meg. Skal du kjøre tyskerstuk og kantfelger er det ideelt med 18".

Skrevet
kjøp deg heller 17" med 40-profil, også med breikant.. mye tøffere enn hestevognhjul..fysj

Nå må jeg faktisk si meg enig!

8.5 og 10*17 med 215/40-17 og 245/35-17 + minst 70mm senk er gromt på E34!

Kombinert med M5 fangere og sideskjørt så er du i mål!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...