Gå til innhold

Problemer orig. Xenon E46


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste hatt problemer med at de originale xenonlyktene tidvis blinker ganske mye (slukker et øyeblikk, med ujevne mellomrom). Lyktene blinker for det meste uavhengig av hverandre, og noen ganger slukker den ene helt (tror dette skyldes at elektronikken konkluderer med at den ikke virker, og derfor slår den av. Får beskjed i displayet om gåen lampe når dette skjed).

Regner med det er tenneren/spenningsomformeren, men ser at det også er en styringsenhet. Ser det som mest sannsynlig at det er ene tenneren som er problemet, og at dette påvirker den andre, og at elektronikken ellers er fin, men er det noen som har opplevd dette selv, eller har gode innspill?

Skrevet

Har du forsikret deg om at det ikke er pærene som er problemet? Hvis ja, så er det sannsynlig at det er tenner eller ballasten som er problemet. På min '99 modell sitter tenneren inne i lykta(må demonteres) og ballasten utenpå(bak)lykta. Det jeg gjorde var å fjerne tenner og ballast og kjøpte ny ballast(med tenner- Standard ballast for ettermontering av Xenon) fra Dybvik trading.

Skrevet

Nei,

Ikke kommet så langt enda, men er Kinapærer så tenkte å sjekke de først for sikkerhets skyld ja! Har et xenonkit jeg brukte i fjernlysene liggende, så hvis det er greit å montere ballastene fra dette i stedet prøver jeg nok det, men uten å ha fått sett i bilen enda må man vel trikse litt med kablene? eller gikk dette greit?

Skrevet

Jeg kjøpte som sagt standard Ballast, som jeg kappet ledningene(2) og loddet på igjen. Det er de samme ledningene som du kapper for å få ut tennerene. Det er 2-3 år siden jeg gjorde det, og har ikke hatt ett problem med lysa etter det :)

Nå velger jeg å tro at ballastene fra Dybvik er av høy kvalitet, men er ikke sikker på om det gjør noe forskjell om det er kinaballaster...

Jeg brukte en DIY fra autopower.se for å gjøre jobben. http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=157

  • 7 months later...
Skrevet
Jeg kjøpte som sagt standard Ballast, som jeg kappet ledningene(2) og loddet på igjen. Det er de samme ledningene som du kapper for å få ut tennerene. Det er 2-3 år siden jeg gjorde det, og har ikke hatt ett problem med lysa etter det :)

Nå velger jeg å tro at ballastene fra Dybvik er av høy kvalitet, men er ikke sikker på om det gjør noe forskjell om det er kinaballaster...

Jeg brukte en DIY fra autopower.se for å gjøre jobben. http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=157

Denne (http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4926) du kjøpte?

Ellers noen andre måter å finne ut om det er ballast eller tenner?

Skrevet
Jeg kjøpte som sagt standard Ballast, som jeg kappet ledningene(2) og loddet på igjen. Det er de samme ledningene som du kapper for å få ut tennerene. Det er 2-3 år siden jeg gjorde det, og har ikke hatt ett problem med lysa etter det :)

Nå velger jeg å tro at ballastene fra Dybvik er av høy kvalitet, men er ikke sikker på om det gjør noe forskjell om det er kinaballaster...

Jeg brukte en DIY fra autopower.se for å gjøre jobben. http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=157

Denne (http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4926) du kjøpte?

Ellers noen andre måter å finne ut om det er ballast eller tenner?

Det er korrekt:-)

Om det ikke er pærene, så er det tenner eller ballast slik jeg kan forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...