Hansh Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Har i det siste hatt problemer med at de originale xenonlyktene tidvis blinker ganske mye (slukker et øyeblikk, med ujevne mellomrom). Lyktene blinker for det meste uavhengig av hverandre, og noen ganger slukker den ene helt (tror dette skyldes at elektronikken konkluderer med at den ikke virker, og derfor slår den av. Får beskjed i displayet om gåen lampe når dette skjed). Regner med det er tenneren/spenningsomformeren, men ser at det også er en styringsenhet. Ser det som mest sannsynlig at det er ene tenneren som er problemet, og at dette påvirker den andre, og at elektronikken ellers er fin, men er det noen som har opplevd dette selv, eller har gode innspill?
2000Touring Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Har du forsikret deg om at det ikke er pærene som er problemet? Hvis ja, så er det sannsynlig at det er tenner eller ballasten som er problemet. På min '99 modell sitter tenneren inne i lykta(må demonteres) og ballasten utenpå(bak)lykta. Det jeg gjorde var å fjerne tenner og ballast og kjøpte ny ballast(med tenner- Standard ballast for ettermontering av Xenon) fra Dybvik trading.
Hansh Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Nei, Ikke kommet så langt enda, men er Kinapærer så tenkte å sjekke de først for sikkerhets skyld ja! Har et xenonkit jeg brukte i fjernlysene liggende, så hvis det er greit å montere ballastene fra dette i stedet prøver jeg nok det, men uten å ha fått sett i bilen enda må man vel trikse litt med kablene? eller gikk dette greit?
2000Touring Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 Jeg kjøpte som sagt standard Ballast, som jeg kappet ledningene(2) og loddet på igjen. Det er de samme ledningene som du kapper for å få ut tennerene. Det er 2-3 år siden jeg gjorde det, og har ikke hatt ett problem med lysa etter det Nå velger jeg å tro at ballastene fra Dybvik er av høy kvalitet, men er ikke sikker på om det gjør noe forskjell om det er kinaballaster... Jeg brukte en DIY fra autopower.se for å gjøre jobben. http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=157
Hansh Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 Bytt pærer først. Som sagt alle planer om det, men greit å øke kunskapen litt før jeg begynner å se på det.
Hans Wilhelm Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Jeg kjøpte som sagt standard Ballast, som jeg kappet ledningene(2) og loddet på igjen. Det er de samme ledningene som du kapper for å få ut tennerene. Det er 2-3 år siden jeg gjorde det, og har ikke hatt ett problem med lysa etter det Nå velger jeg å tro at ballastene fra Dybvik er av høy kvalitet, men er ikke sikker på om det gjør noe forskjell om det er kinaballaster... Jeg brukte en DIY fra autopower.se for å gjøre jobben. http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=157 Denne (http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4926) du kjøpte? Ellers noen andre måter å finne ut om det er ballast eller tenner?
2000Touring Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Jeg kjøpte som sagt standard Ballast, som jeg kappet ledningene(2) og loddet på igjen. Det er de samme ledningene som du kapper for å få ut tennerene. Det er 2-3 år siden jeg gjorde det, og har ikke hatt ett problem med lysa etter det Nå velger jeg å tro at ballastene fra Dybvik er av høy kvalitet, men er ikke sikker på om det gjør noe forskjell om det er kinaballaster... Jeg brukte en DIY fra autopower.se for å gjøre jobben. http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=157 Denne (http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4926) du kjøpte? Ellers noen andre måter å finne ut om det er ballast eller tenner? Det er korrekt:-) Om det ikke er pærene, så er det tenner eller ballast slik jeg kan forstå.
Hans Wilhelm Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Men er denne jeg linket til både tenner og ballast?
2000Touring Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Ja, jeg byttet ut original tenner og ballast med den du linket til. Har fungert utmerket i flere år nå.
2000Touring Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Det stemmer. Den er vel egentlig ikke laget for å bli åpnet igjen tror jeg...
Hans Wilhelm Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Hvordan fikk du vekk dekselet mellom reflektorne? Sent from my Desire HD using Tapatalk
2000Touring Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Det er dessverre for lenge tilbake siden jeg gjorde det, så jeg husker ikke
Hans Wilhelm Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Det løste seg Sent from my Desire HD using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå