S.Hafsmo Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Hvordan blir det med bensintrykksregulatoren når man konverterer fra sugemotor til trykkmatet? F.eks på min M60 hvor denne skal holde et trykk på 3.5 bar, vil denne justere ned trykket i railen parallelt med vakum i manifold? og tilsvarende øke trykk i rail, ved økt trykk i manifold?
Brian Skrevet Januar 19, 2011 Skrevet Januar 19, 2011 Du trenger en progressiv BTR. Den justerer opp når du får ladetrykk.
S.Hafsmo Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Skrevet Januar 19, 2011 En lineær vil vel og justere opp trykket, bare ikke like mye som en progressiv. er det nødvendig å ha større differanse på bensintrykk og trykk i manifold på høyere ladetrykk?
ehrnst Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 den har 3.5 bar ved atmosfæretrykk. en sugemotor har stort sett ikke atmosfæretrykk før du har fullt spett å åpent spjell. en linær slik du har fortsetter bare å øke trykket sammen med overtrykket. Ergo. du kan bruke den du har, evnt bytte den ut med en justerbar, linær BTR. Progressiv regulator brukes for å øke trykket mer enn manifoiltrykket så har du en progressiv regulator på 1:1.2 og du har 1 bars overtrykk samt 3 bar i grunntrykk ved 100kpa så vil den progressive gi deg 4.2 bar på 1bars ladetrykk, mens en linær gir deg 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå