Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har da fått sveist ferdig eksosen og flyttet batteriet til bagasjen. Så nå er det bare og få tak i radiator, så blir det testkjøring.

Er det noen som har en liten radiator for salg.

Bredde kan max være 49.5cm og høyden kan max være ca 40cm

kobling til vannslanger oppe på venstre side og nede på høyre side.

 

 

post-53510-0-93078900-1437322164_thumb.j

post-53510-0-16001600-1437322202_thumb.j

post-53510-0-13393800-1437322235_thumb.j

  • 3 weeks later...
Skrevet (endret)

Jeg har fått vært en liten tur ute på veien og testet, men med åpen diff så finnes det jo ikke feste. Så må vel begynne og tenke på og sette inn en quaife diff som jeg har, da blir det nok mye morsom'ere og dra på litt. \:D/

Utvekslingen på denne nå er: 4.10 og det tror jeg blir alt for høyt, så bygger den om til 3.45 tenker jeg blir bedre.

DSC_1822.JPG

DSC_1823.JPG

 

 

Endret av bmwtussan
  • 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Ventilene på motoren jeg har satt i E21 var veeeeldig ute av stilling, så i dag svinget Morten innom og justerte de for meg. Det var ikke mulig og få alle helt innafor da det var "litt" slitt på enkelte av løfterne, men det ble virkelig mye bedre.

 

DSC_1857.JPG

 

Endret av bmwtussan
  • 3 weeks later...
Skrevet (endret)

Fått inn radiatoren, var veldig trangt. Skal få laget meg noen fester til vifta i morgen, og satt på fronten slik at jeg får tatt meg en prøvetur.

 

DSC_1900.JPG

DSC_1901.JPG

DSC_1902.JPG

 

 

 

Endret av bmwtussan
  • 2 months later...
Skrevet (endret)

Ble ferdig på tidlighøsten med siste monteringene på E21 for og få prøvd bilen etter veien.

Ble litt morsomere og kjøre denne bilen nå.

Når våren melder sin annkomst så blir det og sveise litt rust og prøve og få den EU godkjent, og så blir det en tur på biltilsynet for og godkjenne motorbyttet.

 

post-53510-0-41370900-1447179726_thumb.j

post-53510-0-20708600-1447179759_thumb.j

post-53510-0-65597200-1447179792_thumb.j

post-53510-0-69184300-1447179837_thumb.j

 

 

 

 

Endret av bmwtussan
  • 4 weeks later...
Skrevet (endret)

Da var maskinisten til E24'n i hus. Må vel hente hjem 6 serien til våren og fikse det som trengs for og få den eu godkjent, slik at man får kjørt litt 6 serie.

Så blir det vel og søke godkjenning for og sette inn en 745 motor.

DSC04832.thumb.JPG.43b623acc617b7ec1071f

 

 

 

 

 

DSC_0081.thumb.JPG.610f074e7e1df5fa03519DSC_0082_5246cb95.thumb.JPG.a865c95b6a29

Endret av bmwtussan
Skrevet

På normal kjøring så merker ikke jeg noe forskjell, annet en at man har mye mere moment i maskinisten. \:D/

​Men skal man kjøre på bane og slikt, så blir den kanskje litt tung foran.

Skrevet

Det er liksom litt urettferdig...

 

Her står du med en E21 som har en 3,4l ferdig på plass, og en E24 med den rette stylinga - som også venter en "rett" motor...

 

Det må vel bare være glede hver dag hos deg? :)

Skrevet

På normal kjøring så merker ikke jeg noe forskjell, annet en at man har mye mere moment i maskinisten. \:D/

​Men skal man kjøre på bane og slikt, så blir den kanskje litt tung foran.

den blir ikke tung foran, den blir lett bak :P

Skrevet (endret)

Tja, nå har vel du nok av godsaker og velge i selv, skulle jeg mene. :headbang:

Stylingen til 6 serien er jeg veldig glad for og ha klart og fått kloa i. "Har jo faktisk dobbelt opp med side og bak skjørter."

Gleder meg til bilene er godkjente og fine i lakk+++++

 

Ja er rimelig lett i rumpa disse bilene. Blir jo som en 18 åring med en gang man skal kjøre seg en liten tur... :stupid:  Går jo ikke og kjøre seg en liten tur uten at det ryker fra bakdekkene..

Endret av bmwtussan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...