Gå til innhold

Symptomer ved 180 grader feil montert register M20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ikke noe forskjell igrunn. Men tenninga blir feil. Hadde det på min en gang med fordeler på blokka. Bilen starta kun med bånn gass. Og holdte bare 2000rpm ca. Flytta bare hver pluggledning 3hakk på fordeleren så ble det bra.

Skrevet

Grenseløst mange kyndige svar på forumet for tiden.... "Blir ikke noe forskjell igrunn"..!

Det med tenninga kan man bomme på bare hvis det er en b20/b23.

Men hvis kammen står 180grader feil så vil jeg ikke påstå at det "ikke blir noe forskjell".... De blir såklart tull med tenninga også, hvis kammen står feil, men det er vel strengt tatt det minste problemet i den situasjonen.

Men hvis man ikke klarer å stille inn registeret etter de tydelige merkene som er der, så skal man kanskje vurdere å få noen til å hjelpe seg.

Skrevet
Grenseløst mange kyndige svar på forumet for tiden.... "Blir ikke noe forskjell igrunn"..!

Det med tenninga kan man bomme på bare hvis det er en b20/b23.

Men hvis kammen står 180grader feil så vil jeg ikke påstå at det "ikke blir noe forskjell".... De blir såklart tull med tenninga også, hvis kammen står feil, men det er vel strengt tatt det minste problemet i den situasjonen.

Men hvis man ikke klarer å stille inn registeret etter de tydelige merkene som er der, så skal man kanskje vurdere å få noen til å hjelpe seg.

blir jo ikke forskjell sett bortifra tenninga. helt likt, og går fortsatt an å kompansere ved å flytte litt på noen pluggledninger.

om fordeleren er på kammen eller blokka har ikke stort å si, annet en at det kanskje er lettere å ta ut den på blokka og vri litt for så å sette inn igjen. men på dne jeg hadde som var b20 (blokk fordeler) satt fordeleren fast, så måtte bytte om på noen ledninger heller som gjorde samme nytta.

hvis kammen står 180grader feil så står fortsatt stemplene "riktig" siden veiva går 2 ganger fler runder enn kammen. men rotor sporet\festet på kammen blir såklart 180grader feil, noe som kan kompanseres enten ved å flytte alle pluggledningene 180 grader, dvs 3 hakk. eller justere fordeleren, noe som ikke går på de med fordeler på kammen,

Skrevet

vist kammen står 180grader feil så komprimer den først på 6ern i steden for 1ern

å da må man snu tennkablene for å få bilen til å gå.

1på6, 2på5, 3på4 så lenge man ikke har veivsensor for dyseåpning styres av den og den vell altid start med sylinder nr 1.

Skrevet

om kammen er feil, så butter ventilene dine. av med reim, og still inn på nytt..

du får den heller ikek til å starte med 180 grader feil.

Skrevet

Grunnen for at jeg lurte på dette var at jeg hadde dette problemet på motoren : viewtopic.php?f=1&t=177315

Var derimot 99% sikker på at registeret stod riktig, men når man har slike problemer å spørr forskjellige folk kommer det altid fram svar og noen mente kanskje jeg hadde satt kammen 180grader feil.

Problemet er derimot løst, aner ikke hva det var, men vannpumpepakningen holdt ikke tett så måtte av igjenn med alt, sjekket at registeret stod riktig noe det gjorde, skiftet pakningen og skrudde isammen igjenn. Etter dette fungerte motoren... Kan godt være dysene som hang og ble bedre etter at den hadde fått svevet litt da den har blitt kjørt ganske langt uten forbrenning på de to framste sylinderne.

Takk for hjelp :-) Perfekt å ha ett forum med kompetanse på E30

Skrevet
om kammen er feil, så butter ventilene dine. av med reim, og still inn på nytt..

ved 180grader feil så butter den ikke, men ved andre grader feil så butter det nok (hakke prøvd og hakke planer om å prøve heller)

Skrevet

ved 180grader feil så butter den ikke, men ved andre grader feil så butter det nok (hakke prøvd og hakke planer om å prøve heller)

jo da butter dem, har selv prøvd! sier seg selv at dem butter ved 180 grader feil, når dem ellers ikke butter ved rett innstilling.

Skrevet

180 grader feil får det ikke til å butte da kam og veiv fortsatt står i riktig forhold til hverandre. Har du derimot satt den for eks 70 grader feil, så blir det noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...