alecxz Skrevet Januar 20, 2011 Share Skrevet Januar 20, 2011 Hei. Tikker veldig i motoren på min 318is. Søkt litt rundt og funnet ut at mange har brukt motorrens for å løse opp slam/tørket olje osv i oljekanalene. Er det denne dere mener: (Omega907) http://www.autopower.no/webshop/product ... cts_id=192 Hvordan virker dette? Fyller på dette sammens med gammel olje, lar motoren gå på tomgang litt, og tømmer alt og fyller på ny olje? Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 Fungerer slik ja. QMI er også ett slikt produkt, har brukt det og det fungerer utmerket for rensing, men kan jo aldri garantere at tikking forsvinner. Går ut ifra du har sjekket oljenivå om den tikker veldig? Og du er sikker på at det kommer fra toppen/ventilløftere? Løse tennplugger og eksoslekkasjer kan også gi veldig lik lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alecxz Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2011 Fungerer slik ja. QMI er også ett slikt produkt, har brukt det og det fungerer utmerket for rensing, men kan jo aldri garantere at tikking forsvinner.Går ut ifra du har sjekket oljenivå om den tikker veldig? Og du er sikker på at det kommer fra toppen/ventilløftere? Løse tennplugger og eksoslekkasjer kan også gi veldig lik lyd. Jaja, det har jeg vøtt Er toppen det kommer fra, er ganske unormal tikking når den er kald også blir det sånn småtikking når den er varm, så har for meg at det kan være tette oljekanaler o.l. Men kan jo være ventilløfterne/kammen og.. Men billigst å prøve å rense først hvertfall ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alecxz Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2011 Forrige eier må ha kjørt på feil olje.. Eller så var den bare på tide å bli bytta ut Fyllte på 5w-40 helsyntetisk. Helt strøkent nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw98. Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 hei. jeg har en 318i E46 som tikket noe veldig:P byttet olje flere ganger det vart bedre en liten stund men så kom tikkingen igjen i (toppen) altså, prøvde med motor-rens å hørte ikke forskjell.. til slutt bestemte jeg meg for å bytte ut hydr.ventilløftere å problemet var fixet... vist d tikket veldi til deg fra topplokket så er det stor sjanse for det samme, men såklart du kan være heldigere enn meg;) vi får håpe på det;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alecxz Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2011 hei. jeg har en 318i E46 som tikket noe veldig:P byttet olje flere ganger det vart bedre en liten stund men så kom tikkingen igjen i (toppen) altså, prøvde med motor-rens å hørte ikke forskjell.. til slutt bestemte jeg meg for å bytte ut hydr.ventilløftere å problemet var fixet... vist d tikket veldi til deg fra topplokket så er det stor sjanse for det samme, men såklart du kan være heldigere enn meg;) vi får håpe på det;) Huff da, får håpe iikke det ;p hehe.. orker ikke overhale topp på den her nåå ;S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå