Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytter topic på denne tråden, da jeg fikk peilepinnen av. Holder altså på med bunnpanna, alt av skruer og peilepinnen er av, og panna er helt løs. Men får den likevel ikke av. Som sagt er panna veldig løs/helt av, men klarer alikevel ikke å trekke den ut. Er akkuratt som om noe er i veien bak, noe den slør borti. Noen som vet hva dette er?

Skrevet

Hvilken bil og motor? pleier vel som oftest å sitte med en aldri så liten presspasning. bare prøv å vri litt på røret, så skal du se det løsner :)

Skrevet

Er det m50 så er det iallefall bare å ta et godt tak å røske i, så skal den komme. Pass på at du får med o-ringen når du tar den opp. Henger vel enten fast i selve peilepinnen og blir med opp, eller så har den en tendens til å falle av og ligge igjen i sporet.

Skrevet

Ang det nye problemet. Får du den såpass ut at det er glippe mellom panna og motoren? Sjekk at du har alle bolter løs også ved girkassa, fort gjort å glemme av de to som går opp der. Men har du fått glippe på den så er alt løst iallefall.

Har du sekser så må du mest sannsynlig senke traversen litt for å få den ut da det er meget liten plass.

Skrevet

Er en M50 motor ja. Alle skruene er av. Panna har liksom sluppet helt, og det er store mellomrom mellon den, blokka og kassa, men når jeg skal trekke den ut, er det noe som stopper den. Ang. Å senke travers - hvordan gjør man det? Stor sak? Er temmelig roockie innen skruing :oops:

Skrevet

Den henger vel igjen i oljepickupen..... motor med heises , eller senke travers....

Jeg gjør begge deler da det er lettere å komme til

Travers er 4 bolter.... men da må du også løsne motorfester og henge opp motoren, ellers følger jo den med

Skrevet

Som sagt henger det igjen i bakkant. Du må lengre ned med traversen for å få ut bunnpanna. Du klarer dette ved å bare senke traversen, trenger ikke å løfte motoren i tillegg. Men motoren må henges fast da du senker traversen, viktig å huske på. Det er ganske enkelt, du har de fire store boltene, to på hver side av den store traversbjelka. Løsner du på disse vil du se den begynner å senke seg ned.

Slik ser det ut når bunnpanna er borte:

http://img51.imageshack.us/img51/2479/28271314.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/1879/54459792.jpg

Der ser du fort hva den henger igjen i.

Må også holde et øye med servopumpa og evt nappe av ene slangen på denne da den kan bli i korteste laget om du må såpass ned med traversen. Det er litt stress å få den ut, men går greit så når du har fått alt på plass, senket travers og hektet fast motor osv.

Skal du helt ut med bunnpanna, eller skal du bare bytte bunnpannepakning? Skal du bytte kun pakninga kan du slippe unna med å ikke ta traversen helt ned, og lirke pakninga inn.

Når det er unnagjort er det bare å få kverrulert traversen på plass igjen, pass her på styrestaget, og at dette treffer. Glemte selv åp sette på denne igjen første gangen jeg gjorde det og måtte plukke den ned igjen når den var halvveis oppi igjen.

Skrevet

Se har ja, takk for svar! Da er det bare til å sette i gang i morgen igjen. Hva brukes, og hvordan henger man opp motoren?

Skrevet

Elefant-sak som man bruker til å løfte ut motor, traverskran, eller noe i taket å henge det fast i. Bare sørg for at det du henger det fast i tåler vekta, og at du henger den opp skikkelig. Det siste du vil, er at festet gir etter og motoren kommer etter når du ligger under.

Skrevet

Vet ikke helt hvordan det ser ut på M50, men når jeg bytta bunnpanne i E30n løsna jeg motorfestene og jekka under girkassen. La mellom et trestykke mellom kassa og jekken. Når motoren var oppe skrudde jeg av oljepumpa. Med den ut var det ingen problemer med å trekke fram bunnpanna. :)

Skrevet

Tror ikke det går, det er håpløst trang med m50 sekser i e36 iallefall. Tror det er omtrent like trangt i e34. Når du plukker traversen ned og henger fast motoren går det akkurat å lirke den ut.

Skrevet
Elefant-sak som man bruker til å løfte ut motor, traverskran, eller noe i taket å henge det fast i. Bare sørg for at det du henger det fast i tåler vekta, og at du henger den opp skikkelig. Det siste du vil, er at festet gir etter og motoren kommer etter når du ligger under.

Bare MÅ påpeke at en må ha en sikring slik at det ikke er kun stroppe i taket som holder motor oppe.

Støttebukk, dekk el. [-X

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...