JarleGa Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 Er det en sikring på ABSèn som er mulig å fjerne uten å ta noe mer? Sliter med å ikke få stoppe bilen tidsnok når det er glatt. Ender ofte opp med å dra til brekket for å stoppe før kryss etc. ABSèn er rett og slett for overfølsom, kobler inn for den minste ting, og da bare vibrerer det i pedalen, har liten og ingen stoppe effekt... Så er det en egen sikring for ABS? i såfall hvilket nr? og vil eg få "normale" bremser ved å fjerne denne??? Er på 90`325iaT E30`n min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 Plugg ut sensorene, gule kontakter som kommer ut fra hjulkassene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 Høres ut som du har noe galt med en abskrans, altså tannhjulet følerne teller på. Det kan gjøre at abs'en tror ett hjul sklir og aktiverer full abs med en gang du går på bremsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 Høres ut som du har noe galt med en abskrans, altså tannhjulet følerne teller på. Det kan gjøre at abs'en tror ett hjul sklir og aktiverer full abs med en gang du går på bremsen. Dette skjedde med meg en gang da jeg prøvde forskjell dim foran og bak Da var ABS-en HELT mongo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JarleGa Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2011 mulig det, ikke altid det skjer, noenganger har eg "normale" bremser, tilsynelatende uten ABS. Men er det mulig å koble ut ABS'en eller må dette reparerest? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 Et spørsmål før du går i gang med å fjerne abs'en helt er vel forsikring... hvordan forsikringsselskapet reagerer den dagen en ulykke skjer og de finner ut at du har kobla ut abs'en? Vet ikke om de bryr seg i praksis men bare en tanke som er kjekk å ha i bakhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JarleGa Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2011 bryr meg midt bak, fungerer ikkje i dag, og kan bare bli bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Januar 21, 2011 Share Skrevet Januar 21, 2011 Ligger et rele på modulen din fremme i motorrommet. skru av lokket, napp ut og kast det i hanskerommet ditt ABS på E30 er no dritt;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JarleGa Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2011 TAKK! Får se på dette etter arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå