JTS77 Skrevet Januar 22, 2011 Skrevet Januar 22, 2011 Bilder av min gamle motor som fikk godt stell så lenge den var i mitt eie. viewtopic.php?f=14&t=159292 Har hatt oppe flere andre som skulle ha vært kjørt langt mindre som har vært langt i fra like ren inni. Service intervaller med GOD olje er utrolig viktig. Med andre ord km telleren er kun en indikasjon, service hefte betyr alt.
bjalle Skrevet Januar 22, 2011 Skrevet Januar 22, 2011 Den største årsaken til motorhavari er gåen topppakning som skyldes dårlig vedlikeholdt kjølesystem på e39,en full servicebok er en god forsikring mot dette.
janerik171187 Skrevet Januar 22, 2011 Skrevet Januar 22, 2011 min e34 525 (igrunn samme motor som e39 sett bortifra noe smått) har gått 355000 nå, og bruker ikke olje, og virker fortsatt frisk, ikke noen problemer igrunn, vet toppen var av i 2009, og da ble litt div pakninger byttet av forrige eier, utover det er det ikke blitt gjort stort som jeg vet om ivaffall, regner med vannpumpa er byttet en gang eller 2, så jeg ser ingen grunn til å være bekymret, jeg titter aldri på km stand sett bortifra om den er ganske lav, og har ikke gått på noen smeller avdne grunn, viktigste er at bilen virker frisk (som den skal) og går rent, og alt ser ut til å være på stell, men hadde nok aldri kjøpt en bil som har gått 300000km og fortsatt på org foringer, det blir fort dyrt å bytte. men har intrykk av at dess større motor mindre feil får man, små motorer blir gjerne kjørt hardere enn en stor motor,
alpinab10biturbo Skrevet Januar 22, 2011 Skrevet Januar 22, 2011 he en 520 24v e-34..km stand 384.000,som jg he hatt i 1.5 sviver og går som den skulle kjørt 50,ikke vann,ell noe spes olje forbruk,eneste jg he skrudd på den på 1.5 år er skifte av reima til dynamo..og tank lokket
Mozell Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Skrevet Januar 22, 2011 Touring eller sedan ? Har lyst på sedan Har egentlig ikke behov for Touring, også syns jeg sedanen er penest.
Mozell Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Skrevet Januar 22, 2011 Bilder av min gamle motor som fikk godt stell så lenge den var i mitt eie. http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=159292Har hatt oppe flere andre som skulle ha vært kjørt langt mindre som har vært langt i fra like ren inni. Service intervaller med GOD olje er utrolig viktig. Med andre ord km telleren er kun en indikasjon, service hefte betyr alt. Ser det er en del som hvertfall annonserer med at de har fulle servicebøker. kan jo love godt det. Motoren din så jo ren og pen ut
Mozell Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Skrevet Januar 22, 2011 Den største årsaken til motorhavari er gåen topppakning som skyldes dårlig vedlikeholdt kjølesystem på e39,en full servicebok er en god forsikring mot dette. Med vedlikehold av kjølesystem, tenker du på å bytte frostvæske og vann med jevne mellomrom?
Mozell Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Skrevet Januar 22, 2011 min e34 525 (igrunn samme motor som e39 sett bortifra noe smått) har gått 355000 nå, og bruker ikke olje, og virker fortsatt frisk, ikke noen problemer igrunn, vet toppen var av i 2009, og da ble litt div pakninger byttet av forrige eier, utover det er det ikke blitt gjort stort som jeg vet om ivaffall, regner med vannpumpa er byttet en gang eller 2,så jeg ser ingen grunn til å være bekymret, jeg titter aldri på km stand sett bortifra om den er ganske lav, og har ikke gått på noen smeller avdne grunn, viktigste er at bilen virker frisk (som den skal) og går rent, og alt ser ut til å være på stell, men hadde nok aldri kjøpt en bil som har gått 300000km og fortsatt på org foringer, det blir fort dyrt å bytte. men har intrykk av at dess større motor mindre feil får man, små motorer blir gjerne kjørt hardere enn en stor motor, Ja, BMW kan lage motorer Grunnen til at en del får trøbbel er vel sviktende vedlikehold og hard kjøring. Hehe, får ta meg en tur og se på et par biler. Danne meg et bilde av hva jeg kan forvente Jo større jo bedre ja. Men har dessverre ikke råd til de aller største gitt.
Mozell Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Skrevet Januar 22, 2011 he en 520 24v e-34..km stand 384.000,som jg he hatt i 1.5 sviver og går som den skulle kjørt 50,ikke vann,ell noe spes olje forbruk,eneste jg he skrudd på den på 1.5 år er skifte av reima til dynamo..og tank lokket Det høres ut som vedlikehold man kan leve godt med ja Merker jeg får mer og mer lyst på BMW!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå