Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilder av min gamle motor som fikk godt stell så lenge den var i mitt eie. viewtopic.php?f=14&t=159292

Har hatt oppe flere andre som skulle ha vært kjørt langt mindre som har vært langt i fra like ren inni. Service intervaller med GOD olje er utrolig viktig.

Med andre ord km telleren er kun en indikasjon, service hefte betyr alt.

Skrevet

Den største årsaken til motorhavari er gåen topppakning som skyldes dårlig vedlikeholdt kjølesystem på e39,en full servicebok er en god forsikring mot dette.

Skrevet

min e34 525 (igrunn samme motor som e39 sett bortifra noe smått) har gått 355000 nå, og bruker ikke olje, og virker fortsatt frisk, ikke noen problemer igrunn, vet toppen var av i 2009, og da ble litt div pakninger byttet av forrige eier, utover det er det ikke blitt gjort stort som jeg vet om ivaffall, regner med vannpumpa er byttet en gang eller 2,

så jeg ser ingen grunn til å være bekymret, jeg titter aldri på km stand sett bortifra om den er ganske lav, og har ikke gått på noen smeller avdne grunn,

viktigste er at bilen virker frisk (som den skal) og går rent, og alt ser ut til å være på stell,

men hadde nok aldri kjøpt en bil som har gått 300000km og fortsatt på org foringer, det blir fort dyrt å bytte.

men har intrykk av at dess større motor mindre feil får man, små motorer blir gjerne kjørt hardere enn en stor motor,

Skrevet
Bilder av min gamle motor som fikk godt stell så lenge den var i mitt eie. http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=159292

Har hatt oppe flere andre som skulle ha vært kjørt langt mindre som har vært langt i fra like ren inni. Service intervaller med GOD olje er utrolig viktig.

Med andre ord km telleren er kun en indikasjon, service hefte betyr alt.

Ser det er en del som hvertfall annonserer med at de har fulle servicebøker. kan jo love godt det. Motoren din så jo ren og pen ut :)

Skrevet
Den største årsaken til motorhavari er gåen topppakning som skyldes dårlig vedlikeholdt kjølesystem på e39,en full servicebok er en god forsikring mot dette.

Med vedlikehold av kjølesystem, tenker du på å bytte frostvæske og vann med jevne mellomrom?

Skrevet
min e34 525 (igrunn samme motor som e39 sett bortifra noe smått) har gått 355000 nå, og bruker ikke olje, og virker fortsatt frisk, ikke noen problemer igrunn, vet toppen var av i 2009, og da ble litt div pakninger byttet av forrige eier, utover det er det ikke blitt gjort stort som jeg vet om ivaffall, regner med vannpumpa er byttet en gang eller 2,

så jeg ser ingen grunn til å være bekymret, jeg titter aldri på km stand sett bortifra om den er ganske lav, og har ikke gått på noen smeller avdne grunn,

viktigste er at bilen virker frisk (som den skal) og går rent, og alt ser ut til å være på stell,

men hadde nok aldri kjøpt en bil som har gått 300000km og fortsatt på org foringer, det blir fort dyrt å bytte.

men har intrykk av at dess større motor mindre feil får man, små motorer blir gjerne kjørt hardere enn en stor motor,

Ja, BMW kan lage motorer :) Grunnen til at en del får trøbbel er vel sviktende vedlikehold og hard kjøring.

Hehe, får ta meg en tur og se på et par biler. Danne meg et bilde av hva jeg kan forvente :)

Jo større jo bedre ja. Men har dessverre ikke råd til de aller største gitt.

Skrevet
he en 520 24v e-34..km stand 384.000,som jg he hatt i 1.5 sviver og går som den skulle kjørt 50,ikke vann,ell noe spes olje forbruk,eneste jg he skrudd på den på 1.5 år er skifte av reima til dynamo..og tank lokket :)

Det høres ut som vedlikehold man kan leve godt med ja :D

Merker jeg får mer og mer lyst på BMW!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...