Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har noen spørsmål som jeg håper noen kan gi meg svar på.

Jeg skal sette inn en m50b25 non vanos i e30'n min. Så skal jeg for øvrig bygge om til turbo, så da lurer jeg på om noen har et greit og rimelig oppsett/kit og formidle til meg? Tenker ikke på noe ekstremt, men rundt 300 hester. Så jeg skal ikke dra den helt ut!

Holder muligens og kjøpe et av disse kina-settene og bygge om grenrør til top-mount, osv...

Forslag mottas med stor glede!

-Christian

Skrevet

Jeg har montert kinakit på min helt orginale m50b25. Funka fint det, helt til jeg lada over 0,5 bar. Da røyk toppakninga og 3 stempel.

Hadde jeg kosta på meg en chip i tillegg hadde nok dette holdt enda.

Nå blir det turbo-chip, o-ringa blokk, dreide stempel og arp-bolter i topp. Gjør alt av motorarbeid selv, dermed blir det fortsatt en forholdsvis billig turbomotor, som jeg regner med kommer til å klare 300 hk..

sjekk linken i signaturen min, og søk litt rundt på forumet her. Finns mange turbo budsjettbygg på m50...

Skrevet

Hvor får man tak i chip?

Tenker ikke og lade så fryktelig mye til å begynne med, om motor går til vesten, så kjøper jeg deler deretter. :)

Muligheter kanskje for og komme å se på bygget ditt? ;)

Skrevet

Takler fint 300 hester den motoren der, så lenge du er litt nøye med motorstyringa.

Har selv montert turbo på en m50b20, dog med neddreide stempel, o-ringa blokk og arp, skal lade 1bar, noe som gir ca 300hk.

Venter på ny chip fra motorviagra, så håper det blir full fart uti uka nå. Original styreenhet vil ikke mer enn 0,3bar, noe som er litt kjedelig.

Til ditt bygg bør vel 300-370cc dyser holde greit til 300gamp.

Skrevet
Hvor får man tak i chip?

Tenker ikke og lade så fryktelig mye til å begynne med, om motor går til vesten, så kjøper jeg deler deretter. :)

Muligheter kanskje for og komme å se på bygget ditt? ;)

Akkurat samme plan som jeg hadde, det funka 30 mil :P Husk at du også trenger kraftigere clutsh. Jeg har kjøpt 4-puck clutchplate av motorviagra. De selger også chip ;)

Er ikke så fryktelig mye å se på, men du må bare komme om du vil det ;)

Har selv montert turbo på en m50b20, dog med neddreide stempel, o-ringa blokk og arp, skal lade 1bar, noe som gir ca 300hk.

Venter på ny chip fra motorviagra, så håper det blir full fart uti uka nå. Original styreenhet vil ikke mer enn 0,3bar, noe som er litt kjedelig.

Hei, kjører du med orginal bensinpumpe når du lader såppas mye? lurer litt på om jeg må bytte ut min. Har samme oppsett som deg, bare 2,5 l.

Skal ha 465cc dyser...

Skrevet

Har fortsatt original bensinpumpe enda ja, kjører med den så lenge den holder. Men jeg har ikke kjørt 1bar enda, har vært mye kverrulering med piggy-back datasprut, og chip som ikke fungerte som den skulle. Så håper chippen som kommer over helga fikser saken slik at jeg kan kjøre 1bar snart. Har kjørt ca 0,5 for det meste med piggy-back datasprutet.

Akkurat nå er den helt original igjen, og lader kun 0,2-0,3 bar mens jeg venter på chippen.

Skrevet

War chip kan være et alternativ. da kan du stille selv. om du vill forandre hvor mye du lader.

Hadde spandert ny bensin pumpe og bensin filter. walbro 255 fynker fint den ellers har jeg en skikkelig preformance aeromotive bensin pumpe til salgs.

250cc til 300cc dyser kan fyngere for deg. opp til ca 300hk

http://www.millerperformancecars.com/war-chip.html

viewtopic.php?f=14&t=169292

Skrevet

Testet den litt på min 518i m43, kjørte med 318is ecu og 200cc dyser.

skal bruke den på samme motor med turbo. tror m50 hadde litt mer å stille på en m42

Med tanke på å forandre hvor mye man lader, må man jo bestille ny chip hver gang. her slipper du det. men en brebåns lamda er nødvendig. kjøpte selv innovative LM2.

Dette kan du forandre på den chipen jeg har.
Du kan stille på følgende.

Idel fuel ( bensin på tomgang)

owquplisw808jd3pcs72.jpg

PT Fuel ( bensin under vanlige forhold middels gasspådrag etc )

1wqzxcinsoksxd6j1ju6.jpg

WOT Fuel (fult gasspådrag) gass spjel fult opent

wxvaxcr4klwslfm91en7.jpg

Idel Ignition (fortenning på tomgang)

a352ygni71j2hmi6imtz.jpg

PT Ignition (fortenning på vanlige forhold middels gasspådrag etc )

cf8xf68tl8t22zzpjrqr.jpg

WOT Ignition ( tenning på fullt gasspådrag)

xhyu6lp3z8kz57ton0qe.jpg

O2 sensor av på etc

mjaokgozwp356c5f0tz5.jpg

Skrevet

snakk men motorviagra ang turbo kitt.. chipen han leverer er så og si 100% etter min menig kjørte med chip fra han med kompressor kittet og funket helt perfekt ingen lugging eller noe..

nå på turbo oppsette eg kjører på har eg lada 1,2 bar ett par test turer og a/f ligger optimalt og tenningen virker og vere lav nok.. lader 0,9 til vanligt.. men dette er på b25 motoren da men regner med utfalle med chippen er lik..

Skrevet
snakk men motorviagra ang turbo kitt.. chipen han leverer er så og si 100% etter min menig kjørte med chip fra han med kompressor kittet og funket helt perfekt ingen lugging eller noe..

nå på turbo oppsette eg kjører på har eg lada 1,2 bar ett par test turer og a/f ligger optimalt og tenningen virker og vere lav nok.. lader 0,9 til vanligt.. men dette er på b25 motoren da men regner med utfalle med chippen er lik..

Høres bra ut!

Hvilket oppsett kjører du med da?

Dyser, innmat osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...