Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har vel prøvd å forklart, bedere greier jeg ikke. Finner ikke bilde nå.

Synst du er flink eg :applause:

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk takk. :D

Ved å bytte til E36 tannstang og lage den skiva i mellom indere tannstang og der man skrur ende leddet på, får man meget bra rattutslag på E30. De fleste bør ikke ha noe mere, for man kan ligge meget god på siden og rette oppigjen. :D

Når det gjelder E36, E46 og andre med noen lik spindel som den på bilde. Er trikksett nytt hull.

Men om man bare lager en sånn skive som nevnt, hjelper det godt på.

GS M3en har sånn skive vet jeg (tipsa av meg :wink: )

Jeg har prøvd å lage nye spor i indre tannstanga, man da går den forbi disse olje røra, og da kommer servo olja alle veier. :roll:

Skrevet

Okey;) da blir det nytt hull!:P Har det noe for seg aa betale en god del penger for aa kjoepe z3 tannstag for kortere styring? ser det har forsjellige meninger her paa forumet, mange mener at det blir for kort.. har du erfaringer med dette yngve?:) Kjorer naa vanlig e36 tannstag.. (316 da m3en jeg henta forstillinga fra var hoeyrestyrt) men 316 og m3 3.2 har jo samme? bedre aa kjoepe m3 3.0 tannstag? den er vell midt mellom vanlig e36 og 3.2 m3?

Skrevet

Det er smak og behag det med Z3 kontra vanlig E36. Jeg syns med 316-3.2 funker greit. Men 3.0 er jo litt i mellom Z3 og vanlig.

Vanlig har vel 3.2 runder, M3 3.0 har vel 3 runder og Z3, ikke Z3M, har vel 2.7 runder.

Men fra 4 runder som org E30 har, til 3.2 er jo natt og dag. Med Z3 sin 2.7 kan det for noen blir litt mye i stor fart.

Skrevet

m3 3.0l har progressiv styring i tillegg. Mao er taggene på tannstaget lengre fra

hverandre nært senter for mer presis styring. Men etterhvert ut fra senter står taggene

nærmere og hjulet svinger raskere for hurtigere manuvrering.

Har lest flere steder at z3 tannstang har kortere utslag enn e36 tannstang pga mer

begrenset hjulvinkel i hjulhuset på z3. Mao er det ikke sikkert at du får så mye mer utslag

på e36 med z3 stang og nytt hull i spindelen. Men styringen vil bli mye raskere enn

tidligere.

Skrevet

Jeg har målt at Z3 stanga flytter seg lenger på 1 runde, da den er kjappere. Men skal ha hullet inn og ikke utover da.

Da får knall styring med Z3 og M3 funker også fett. :D

Skrevet
har hørt masse om at folk bruker forstillings deler fra e46 på e36 og og få bedre rattutslag i tilleg til at dekket komme lengere ut..??

Om man setter E46 forstilling på E36, får man ca 40mm breiere hjul stilling ja. Det gjør jo sånn at hjula ikke går så fort i ramme vangen.

Skrevet
åja :) trodde det gjorde noe med rattutslaget og..:) men med forstillinga fra e46 og flytte hullet lengre inn burde det bli et bra oppsett :)

Flytte hjulet lengre inn? da er du jo tilbaket på 0. sette på e46 forstilling for å få hjulene lengre ut.. så du får svinge mer før di tar i ramme vangen! so om du flytter hjulene lengre inn, så er d jo ikkje vits å bytte!:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...