|Ole| Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Har vel prøvd å forklart, bedere greier jeg ikke. Finner ikke bilde nå. Synst du er flink eg
brunsame Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Har vel prøvd å forklart, bedere greier jeg ikke. Finner ikke bilde nå. Synst du er flink eg enig med ole! 20 + poeng til yngve!
M3 Yngve Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Takk takk. Ved å bytte til E36 tannstang og lage den skiva i mellom indere tannstang og der man skrur ende leddet på, får man meget bra rattutslag på E30. De fleste bør ikke ha noe mere, for man kan ligge meget god på siden og rette oppigjen. Når det gjelder E36, E46 og andre med noen lik spindel som den på bilde. Er trikksett nytt hull. Men om man bare lager en sånn skive som nevnt, hjelper det godt på. GS M3en har sånn skive vet jeg (tipsa av meg ) Jeg har prøvd å lage nye spor i indre tannstanga, man da går den forbi disse olje røra, og da kommer servo olja alle veier.
brunsame Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Okey;) da blir det nytt hull! Har det noe for seg aa betale en god del penger for aa kjoepe z3 tannstag for kortere styring? ser det har forsjellige meninger her paa forumet, mange mener at det blir for kort.. har du erfaringer med dette yngve? Kjorer naa vanlig e36 tannstag.. (316 da m3en jeg henta forstillinga fra var hoeyrestyrt) men 316 og m3 3.2 har jo samme? bedre aa kjoepe m3 3.0 tannstag? den er vell midt mellom vanlig e36 og 3.2 m3?
M3 Yngve Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Det er smak og behag det med Z3 kontra vanlig E36. Jeg syns med 316-3.2 funker greit. Men 3.0 er jo litt i mellom Z3 og vanlig. Vanlig har vel 3.2 runder, M3 3.0 har vel 3 runder og Z3, ikke Z3M, har vel 2.7 runder. Men fra 4 runder som org E30 har, til 3.2 er jo natt og dag. Med Z3 sin 2.7 kan det for noen blir litt mye i stor fart.
brunsame Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 okey!;p får kjøre vanlig å se hvordan det fungerer da først;) så får jeg se.. må jo først få bilen opp å gå! hehe!
brunsame Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Skrevet Januar 31, 2011 Naar man borrer nye hull vill vell kansje z3 bli veeeldi "kjapp"? nàr man borer lengre fram vill jo hjulene vinge mer en orginalt ved samme rattutslag?
Olelink Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 m3 3.0l har progressiv styring i tillegg. Mao er taggene på tannstaget lengre fra hverandre nært senter for mer presis styring. Men etterhvert ut fra senter står taggene nærmere og hjulet svinger raskere for hurtigere manuvrering. Har lest flere steder at z3 tannstang har kortere utslag enn e36 tannstang pga mer begrenset hjulvinkel i hjulhuset på z3. Mao er det ikke sikkert at du får så mye mer utslag på e36 med z3 stang og nytt hull i spindelen. Men styringen vil bli mye raskere enn tidligere.
M3 Yngve Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Jeg har målt at Z3 stanga flytter seg lenger på 1 runde, da den er kjappere. Men skal ha hullet inn og ikke utover da. Da får knall styring med Z3 og M3 funker også fett.
bjornar-a Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 har hørt masse om at folk bruker forstillings deler fra e46 på e36 og og få bedre rattutslag i tilleg til at dekket komme lengere ut..??
M3 Yngve Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 har hørt masse om at folk bruker forstillings deler fra e46 på e36 og og få bedre rattutslag i tilleg til at dekket komme lengere ut..?? Om man setter E46 forstilling på E36, får man ca 40mm breiere hjul stilling ja. Det gjør jo sånn at hjula ikke går så fort i ramme vangen.
bjornar-a Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 åja trodde det gjorde noe med rattutslaget og.. men med forstillinga fra e46 og flytte hullet lengre inn burde det bli et bra oppsett
brunsame Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Skrevet Februar 1, 2011 åja trodde det gjorde noe med rattutslaget og.. men med forstillinga fra e46 og flytte hullet lengre inn burde det bli et bra oppsett Flytte hjulet lengre inn? da er du jo tilbaket på 0. sette på e46 forstilling for å få hjulene lengre ut.. så du får svinge mer før di tar i ramme vangen! so om du flytter hjulene lengre inn, så er d jo ikkje vits å bytte!:S
brunsame Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Skrevet Februar 1, 2011 beklager! ser nå du skrev hullet, trudde du skreiv hjulet! for mye øl og for høy tempratur her i argentina tror jeg! hehe!
bjornar-a Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 Hehe.. pleier og gå litt i surr da God ferie da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå