Gå til innhold

728i -96mod. Hva blir det neste som må skiftes :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja ja.. da var det på verksted igjen.. for andre gang på 2mnd. :( den første verkstedsregningen kom på kr.21.000,- (skiftet bensintank og cupèvifte-motor) Nå har jeg satt bilen på BMW-verksted for å skifte 2stk.ABS-sensorer (v.bak og v.fremme) og wireutløser sikkerhetsbelte førerside Airbag. Da det var gjort så ringte verkstedet meg og sa de ikke fikk start på bilen.. de tok en sjekk og nå viser det seg at bensinpumpen ikke virker :( Så da kommer denne verkstedsregningen på vel kr.16.000,- Hva blir det neste som går i stykker skal tro.. :( Det blir en dyr bil til slutt..huff.. begynner å bli lei hele greia..

Skrevet

glad jeg mekker il selv jeg, sparer MYE på det.

så du får vurdere å lære deg å skru litt selv og :)

det meste er ganske enkelt igrunn om man har litt verktøy og en haynes bok.

ikke ment å være frekk elns :P

Skrevet

joda jeg kunne ha mekket mye av det selv, men jeg har blitt frarådet om å gjøre det fordi mange sier at hvis man gjør det selv el på ett annet verksted enn BMW sitt, så får man problemer med masse feilmeldinger som dukker opp!?

Skrevet
joda jeg kunne ha mekket mye av det selv, men jeg har blitt frarådet om å gjøre det fordi mange sier at hvis man gjør det selv el på ett annet verksted enn BMW sitt, så får man problemer med masse feilmeldinger som dukker opp!?

Det er pisspreik!

Det neste som kommer er veivsensor, og deretter reversen på automaten din.

Bytt olje og filter på kassa nå, og kjør pent igang, da særs i revers!

Skrevet

Da har jeg fått bilen igjen fra BMW-verkstedet :)

Her er feilene som kom opp etter en DIS-test: *avlest feilminnet, utført testmoduler

*d.monterte baksetet, kontrollmålt tankamatur=ok

*kontrollert kabler og kontakter =ok

*kontrollert tankmåler =ser ut til å virke ok, kan ikke finne feil

*får ikke lest av hvilke feil som ligger på ASC-styreenhet,, bare at det er feil

*d.monterte hanskerom, kontrollert sikringer for ABS =ok

*målt spenning til styreenhet =ok

*målt diagnoseledning =ok

*ingen tegn til eir eller korrosjon på kontakt til styreenhet

*fikk lest av hvilke feil som ligger på ABS - via AGS-styreenheter... feil på sensor vb og vf

*varsler og for airbag: feil på tennkrets for beltestrekker vf

*varsler også for bremsebelegg, selv om det er nok belegg

- mulig feil på en br.føler... kan ikke se noe galt i første øyekast

*slettet feilminnet, fikk slettet feilminnet for ABS, hvis feil kommer igjen, må vi bytte følere.

BMW Originaldel: ABS-givar v. foran 1stk. --------------------------------- kr.1.070,08

BMW Originaldel: ABS-givar v. bak 1stk. -------------------------------- kr.1.361,92

En Impulsgivare Fram, Byte 6stk. ---- à kr.95,83 ---------------- kr. 574,98

En Impulsgivare Bak, Byte 6stk. ---- à kr.95,83 ---------------- kr. 574,98

Bruk av BMW-tester (DIS) 1stk. -------------------------------- kr. 960,00

Sum: ----------------------------------------------------------------------------- kr.4.541,96

BMW Originaldel: Rep. Kabel Airbag 1stk. -------------------------------- kr. 373,76

Bytte ledningsnett til beltestrekker vf 18stk. ---- à kr.95,83 ----------------- kr.1.724,94

Sum: ----------------------------------------------------------------------------- kr.2.098,70

Når vi skulle ut og prøvekjøre bilen etter rep. ville den ikke starte. Feilsøkte og funnet defekt bensinpumpe i tanken.

Bensinpumpe (AR) demontering och 27stk. ---- à kr.95,83 ----------------- kr.2.587,41

BMW Originaldel: Bensinpumpe 1stk. --------------------------------- kr.2.785,28

BMW Originaldel: Relè 1stk. --------------------------------- kr. 113,66

Totalt NOK inkl. mva kr.16.096,26

Deilig å få bilen tilbake i topp stand (bortsett fra bensinmåleren.. den henger litt, men spretter opp på max etter 4-5mil når jeg har vært og fyllt tanken full. Den virker normalt nedover) men det ble et dyrt gilde :o;) .. men hva gjør man ikke for BMW`en sin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...