Gå til innhold

Starteren klikker ikke.

Glennarn
 Share

Anbefalte innlegg

Sikkert en tråd om dette her, men jeg fant ingen som kunne gi meg ett ordentlig svar.

Som sagt, igår så begynte bilen å tulle litt.. Skulle starte den så skjedde det ingenting, det klikka ikke i starteren. Men så kom den etter en stund, slik var den hele kvelden. Men idag når jeg skulle ut så skjedde det ingenting. Drev på noen timer men var helt død..

Det er strøm på batteret, det har jeg sjekka. Brukte startkabler men fortsatt like død. Kan trillstarte den , men det er igrunn jævlig kjett.. Tenkte kanskje om det var noen sikring eller ett relle på starteren ?! Hvor sitter det evt ?

Bilen er en Bmw 318 94 mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mener det sitter en egen holder for 2 eller 3 rele ved siden av sikringsboks,Skjult under et plastdeksel. Usikker på hvilket av dem men du kan måle å se hvem som får strøm (styrestrøm) når du vrir på tenninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte med å holde en finger på releet samtidig med at du vrir på starter. Det skal da klikke i releet.

Du kan avklare dette først for jeg tipper at det gjør det.

Hvis det klikker i releet kan du sjekke styrestrømmen som går inn på starter. En tynn ledning med kabelsko som skal sitte fast bak på starter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den kan tydeligvis det :-P Var ute med en kamerat for å få liv i samboerens hans sin 318 (2000 mod) forrige uke.

Kupévifta surra, lys i dashbord osv. osv. men starteren klikka ikke.

Prøvde reservenøkkelen, og der starta den som om ingenting hadde skjedd ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...