Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei da har jeg endelig fått tak i en bil jeg har ønsket meg lenge. Det er desverre ikke mange igjen av disse og di få som er igjen har begynt å bli ganske dyre. bilen det dreier seg om er en 1987 model 325ix bilen har rullet sine gode 287000km noe jeg ikke ser på som noen hindring da bilen skal total renoveres.

Jeg kom tilfeldig vis over denne bilen da jeg solgte en båt i sommer. Jeg så en kun taket på en bil jeg mente kunne være en eldre bmw. jeg spurte da litt rundt og fant ut at bilen hadde stått parkert der i 7år utendørs.

Jeg tokk en titt på bilen, det viste seg at 7år hadde satt sine spor men for all del bilen kunne reddes hvis jeg fikk den til riktig pris. Jeg fikk tak i eieren ga ham et bud, som med en liten diskusjon ente i mitt favør. Endelig var jeg eier av en 325ix 2dørs med manuel girkasse.

Grunnen til at bilen ble parkert for 7år siden var upålitelighet angående noen start problemer. Noen ganger startet den lett andre ganger startet den kun på trill. starteren slår hver gang. muligens tenningsføler ell noe ? ikke noe stort problem. Kanalene virker greie men en del rust under ix stylinga på bakskjermer.

Planene mine for bilen er ganske enkele.

- Bilen skal optisk bli som "ny" og orginal. Ikke noe styling , m3 look, rieger lepper etc.

På den måten føler jeg at jeg kanskje skiller meg litt ut.

Ikke mange bilene som slår en strøken e30 i tøffhet på veien. :-)

- Teknisk skal jeg gjøre noen forandringer bla bytte motor.

Hva må gjøres for å oppnå disse punktene.

Karosseri:

Bytte hele bakskjermer

Bakplate (beholde smålamper)

Bagasje lokk

Kanaler

Full lakering og understels behandling.

Interiør:

Sport interiør helst skinn.

Bytte instrument (forige eier har teipet hvit film på det orginale)

Teknisk:

Bytte bremser , slanger ,rør, håndbrekk vaiere osv.

Bytte motor M52B28TU

Skifte foringer overalt til noe stivere.

Skifte senkesett til coilovere.

Jeg håper på noen innspill , tips om deler etc.

f0iozmw6wz7zcqvrv8qj.jpg

NB øyelokkene skal av.

Skrevet

har ikke tatt noen beslutning om hva jeg skal bruke for å få dette til å passe. tenkte å gå på karosseri i første omgang få på skilter også, skifte motor. men har noen noe relevante deler er jeg veldig interisert. Motoren står på pall tatt rett ut i fra en e38 728. så trenger nok noe deler for å få den til å passe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...