Flanders320i Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Hei. Eg har fått tak i en "Motronic I" ecu som skulle vere chippet, men de var brekt ei hjørne av kretskortet inni så eg får ikkje brukt ecu`en. Eg tenkte eg kunne flytte over kun trimchippen til ecu`en som står i bilen som også er Motronic I, men eg har en mistanke om at det ikkje er en trimchip som sto i ecu`en men en orginal chip. Er det mulig å finne ut om det er en trimchip eller en orginal chip som står i denne ecu`en ? Motronic I Nr på ecu : 0261 200 073 (dette skal vere trimchippen) ? Nr på chip : 126 735 5177 Og smart som eg var tok eg ut chippen uten å tenke over hvilken vei den stod. Skal det lille hakket i chippen stå mot hakket i sokkelen på kretskortet ? noen som kan hjelpe ?
TurboLag Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 hakket på chippen mot hakket på sokkelen ja men hva som er på IC'n kan jeg ikke hjelpe deg med...
Hauso Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Gjort noe annet med bilen da? Hvis ikke, så er det ikke verdt bryet ang chippen..
kimf Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Hvis chippen har en sølvfarget lapp med nummer på, så er det mest sannsynlig orginal chip. for å programmere om orginal chip med modifisert kode er man nødt løsne denne lappen og belyse chippen med UV-lys for å slette gammelt innhold, det vil da vises at den sølvfargede lappen er løsnet og limt på igjen.
Flanders320i Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Gjort noe annet med bilen da? Hvis ikke, så er det ikke verdt bryet ang chippen.. var orginalt en 320i men har bygd om til 325i å fekk tak i en billig ecu med chip. har ikkje jort noe annet med bilen men har toppen med størst orginale porter. kunne vert kjekt å prøve tenkte eg. etter det eg har funne på nettet skal de øke fra 172hk til 187 så det er nå litt. + 500 extra på turtall med chip. men om det er merkbart veit eg ikkje. har lite lyst å demontere den andre ecu`en for å finne ut att der står samme chippen for å vere ærlig er eg lei av å skru når eg har hatt inn og ut en motor 7 ganger på 2 uker.
Fekzen Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 etter det eg har funne på nettet skal de øke fra 172hk til 187 så det er nå litt. + 500 extra på turtall med chip. men om det er merkbart veit eg ikkje. Det beror ju på vad man har gjort i chipet. För turtall spärren kan man sätta på vad man vill. Och så kan det vara allt från -10 hk till +15 hk beroende på hur duktig den som gjort chipet är Det normala på dessa är att man sätter turtall på 7ooo rpm, och originalt är 65oo rpm. Så det kan du ju prova att varva helt enkelt. Mvh// A.Fekzen
Flanders320i Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Skrevet Januar 26, 2011 etter det eg har funne på nettet skal de øke fra 172hk til 187 så det er nå litt. + 500 extra på turtall med chip. men om det er merkbart veit eg ikkje. Det beror ju på vad man har gjort i chipet. För turtall spärren kan man sätta på vad man vill. Och så kan det vara allt från -10 hk till +15 hk beroende på hur duktig den som gjort chipet är Det normala på dessa är att man sätter turtall på 7ooo rpm, och originalt är 65oo rpm. Så det kan du ju prova att varva helt enkelt. Mvh// A.Fekzen Takker for svar fant ut at ecu`en ikkje var chippet. det var en sølv farget lapp på chippen så den var orginal. turtall stoppet på 6500rpm. avslutter topic.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå