Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som sagt tidligere ikke vært borti BMW like mye som alt annet rask, men er det sånn at alle BMW`er , eller i dette tilfellet e36 med M40 omtrent stopper pga endring av turtall i det man skrur opp oljepåfyllingen?? det samme skjer når jeg skrur på lokket igjen

Skrevet

alle bmw jeg har tatt i, skjer dette på. så jeg vil si det er normalt.

MEN, var borti en opel motor, 3liter 24v, den kubbet når oljelokket gikk av, mens en annen lik motor oppførte seg helt normalt, nå skal sant sies at den som kubbet den fikk lagerhavari etter en periode.

Skrevet

At motoren nesten stopper når du skrur av lokket er ikke helt som det

skal være. Men at turtallet endres er riktig og ett sunnhetstegn på at

veivhusventilasjonen fungerer som den skal :)

For når du åpner oljepåfyllingslokket vil motoren via veivhusventilasjonen

dra inn falskluft lmm ikke registrerer.

Skrevet

dette er normalt pga luftmengdemåleren sår før oljeåndinga.. så den får på en måte "falsk" luft inn mellom lmm og spjeldet..

EDIT: var jaggu en samtidig der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...