SmTrading Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Jeg har som sagt tidligere ikke vært borti BMW like mye som alt annet rask, men er det sånn at alle BMW`er , eller i dette tilfellet e36 med M40 omtrent stopper pga endring av turtall i det man skrur opp oljepåfyllingen?? det samme skjer når jeg skrur på lokket igjen
SmTrading Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 er det noe EGR / Veivhusventilasjon det kan være noe med ?
D.Toft Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 alle bmw jeg har tatt i, skjer dette på. så jeg vil si det er normalt. MEN, var borti en opel motor, 3liter 24v, den kubbet når oljelokket gikk av, mens en annen lik motor oppførte seg helt normalt, nå skal sant sies at den som kubbet den fikk lagerhavari etter en periode.
Olelink Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 At motoren nesten stopper når du skrur av lokket er ikke helt som det skal være. Men at turtallet endres er riktig og ett sunnhetstegn på at veivhusventilasjonen fungerer som den skal For når du åpner oljepåfyllingslokket vil motoren via veivhusventilasjonen dra inn falskluft lmm ikke registrerer.
Morty999 Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 dette er normalt pga luftmengdemåleren sår før oljeåndinga.. så den får på en måte "falsk" luft inn mellom lmm og spjeldet.. EDIT: var jaggu en samtidig der..
SmTrading Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 ja, da er alt som det skal , takk for raskt svar !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå