Mikael-B Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Kjøp ett kitt med oppfarging fra Swissvax.Har gjennom mitt engasjement i Scandicshine prøvd det meste av kjente merker til oppfarging, men ingen slår Swissvax sålangt. Fargen tørker på 3-4 timer og setene er klare til bruk igjen. http://www.scandicshine.no eller http://www.swissvax.no Man kan altså gni fargen på skinnet, og 3-4 timer senere sette seg i bilen med hvite klær og kjøre seg en tur? Isåfall er dette et genialt mirakelprodukt. Det sies så, men jeg lot den sto over natten for sikkerthetskyld. Da påførte jeg milk etter at fargen hadde tørka i 5 timer først, og setene var helt tørre og klare for bruk dagen etterpå.
Olelink Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Man kan altså gni fargen på skinnet, og 3-4 timer senere sette seg i bilen med hvite klær og kjøre seg en tur? Isåfall er dette et genialt mirakelprodukt. Det sies så, men jeg lot den sto over natten for sikkerthetskyld. Da påførte jeg milk etter at fargen hadde tørka i 5 timer først, og setene var helt tørre og klare for bruk dagen etterpå. Ja, såfremt du gjør dette på riktig måte og er effektiv i tidsbruken har jeg selv prøvd å sette meg i behandlet sete med hvit t-shirt, ca. 5 timer etter jeg begynnte behandlingen av hele interiøret, for så å kjøre som normalt med bilen. Derimot ville jeg nok annbefalt å la den stå eksempelvis over natta for sikkerhets skyld. Spes nå på vinteren som temperaturen er lavere. Annbefaler ikke å stå i minusgrader med dette, du risikerer at fargen nesten ikke trekker inn om skinnet er for kaldt. Som Mikael-B nevner annbefaler jeg på det sterkeste å bruke en runde med Leather Milk etter beskrevet tid (står på leather healer flasken). Kan sverte litt farge om dette gjøres etter bare 4 timer. Men det er fordi man "bløter" opp evt tykke lag med farge og det er bare en fordel for å fordele fargen best mulig Ser at også custom leather healer er nevnt, men standard leather healer svart passer svært godt til bmw´s sorte skinn. Brukte selv standard svart på m5 setene i min e34 og det passet meget bra, men vil man ha perfect match så er det noe dyrere custom kittet veien å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå