orjan_eie Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Hei. Var nettopp ute en tur med E30'en min, når jeg ga på datt speedometeret ut, kun fartsmåleren ikke turtelleren og det andre. Noen som har hatt lignende erfaringer? Begynte å skru litt for å se om det var noe løst bak, fikk ikke helt ut speedometeret pga rattet, men ingenting av stikkene så ut til å være løse, var 3 stikk, ett på turteller sida, ett i midten og ett på fart siden. I stikket i midten var det ingenting, er dette normalt ? Hvor bør jeg begynne å feilsøke? Finnes det noe skjema for sikringsboksen i motorommet så jeg vet hva som er sikringer til hva? Eventuelt finnes det andre sikringer?
D.Toft Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 begynn bak på diffen, der pleier dem å kødde seg.. er en kontakt der på lokket
orjan_eie Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Var ute nå og nå fungerte det, har stått tørt og i ro en time halvannen nå, kan det ha kommet vann i denne kontakten du snakker om?
Halbakken Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Kontakta bakpå diffen kan være ja, spray med elektrorens og sett i kontakta igjen. Pass på så det er tett eventuelt så er sikring nr 12 til speedometeret
orjan_eie Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 Sjekket sikringene med prøvelampe, men visst den sikringen ryker vil vel hele speedometeret ryke ? Skal sjekke denne kontakten neste gang jeg har den på bukken.
Halbakken Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Skjedde det samma med meg i sommer, husker ikke om forbruket også ga seg da, mener det bare ble fryktelig "forvirra" og spratt opp og ned...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå